Samemu się nie opłaca

Właściciele Kredigo twierdzą, że bez wsparcia franczyzodawcy kapitał własny na chwilówki może się szybko skończyć.
Rynek pożyczek krótkoterminowych rozwija się głównie w internecie. Zaletą jest dyskrecja, na którą liczą pożyczkobiorcy, wadą brak stacjonarnych biur, bo główna grupa klientów to emeryci i renciści, którzy mają ograniczony dostęp do sieci. Pożyczają średnio od 300 do 700 zł. Najdłuższy okres spłaty wynosi miesiąc. Pożyczoną kwotę należy zwrócić wraz z odsetkami. Minusem internetowych chwilówek są procedury weryfikacyjne, przez które wielu nie przechodzi – ze świecą szukać takich, które rzeczywiście udzielają pożyczek w 15 minut. Nie o to chodzi, aby udzielać kredytów wszystkim, ale podchodzić do sprawy racjonalnie i indywidualnie.
Kredigo działa od 2008 roku. Podczas Targów Franczyzy 2013 po raz pierwszy zaprezentowali swój pomysł na biznes potencjalnym partnerom. Właściciele prowadzą trzy swoje punkty, mają dwóch franczyzobiorców i szukają kolejnych. Na start potrzeba ok. 50 tys. zł, bo każdy pożycza własne środki. Właściciele przekonują, że z tej kwoty można zarobić nawet kilkanaście tysięcy miesięcznie. Ale w tym biznesie oprócz kapitału, niezbędny jest zdrowy rozsądek.
– Wiele osób próbuje na własną rękę, ale scenariusz często się powtarza – zachęceni możliwościami zarobkowymi, otwierają swoje biuro. Chcą jak najszybciej zarobić, więc pożyczają zbyt wiele i zbyt wielu. Brakuje im wiedzy i doświadczenia. Za swoje pomyłki muszą płacić sami, a oszczędności topnieją. Jeśli chcą je odzyskać, muszą zapłacić prawnikom. Minimum 60 zł za każdą sprawę tytułem kosztów zastępstwa procesowego. Płatne z góry, bez względu na decyzję sądu – wyjaśnia Ilona Dobrzańska, właścicielka Kredigo.
Firma w ramach współpracy franczyzowej oferuje swoim partnerom bieżące doradztwo prawne, wsparcie marketingowe oraz pełny system informatyczny ze zintegrowaną bazą klientów. Franczyzobiorca otrzymuje podręcznik operacyjny ze szczegółową instrukcją, jak prowadzić biznes, czyli komu, jaką kwotę i na jaki okres można pożyczyć, aby klient był w stanie spłacić swoje zobowiązanie. Sieć przekazuje również oznakowanie zewnętrzne lokalu oraz pakiet startowy z materiałami marketingowymi do nowo otwartego biura.
(kk)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej