Kawa po polsku

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Na początku tego roku pod logo Columbus Coffee działało 10 kawiarni, dziś sieć liczy już 20 punktów, a plany rozwojowe są jeszcze ambitniejsze. Zarządzający siecią deklarują, że docelowo pod logo Columbus Coffee ma działać 200 kawiarni. Na razie jednak kawiarnie pojawiają się w największych polskich miastach – 6 grudnia w Warszawie została otwarta 20 placówka Columbus Coffee.

- Pod koniec listopada sieć zawitała do Wrocławia, a niebawem kawy w Columbus Coffee będą mogli się napić mieszkańcy Poznania, Radomia, Katowic i Gorzowa Wlkp. - wylicza Anna Wołoszyn, menedżer ds. marketingu i PR w sieci w Columbus Coffee. - Pod względem liczebności kawiarni przoduje Szczecin, gdzie działa osiem punktów i gdzie siedzibę ma franczyzodawca.

Na otwarcie własnej kawiarni pod logo Columbus Coffee trzeba wydać ok. 200 tys. zł, przy czym 30 proc. tej kwoty franczyzobiorca musi wyłożyć z własnej kieszeni, zaś na resztę może zaciągnąć kredyt lub pożyczkę. Columbus Coffee pomaga swoim franczyzobiorcom w uzyskaniu leasingu na sprzęt specjalistyczny i wyposażenie kawiarni.

Rynek kawy przechodził w tym roku zawirowania związane z podwyżką podatku VAT na napoje w składzie, których znajdowało się mleko. VAT podskoczył z 8 proc. do 23 proc. Przekładają na kwoty cafe latte powinno podrożeć z 10 zł do 11,50 zł. Niewiele sieci kawowych zdecydowało się jednak na taki krok, żeby nie odstraszyć klientów. Wyjątkiem jest Starbucks.

(mak)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €