Konkurencja rośnie jak domy

Mamy ostatnio do czynienia z licznymi inicjatywami tworzenia nowych sieci franczyzowych w branży nieruchomości - mówi Ewa Zbrzeżna, Re/Max Polska.
Jaki był rok 2013 pod względem rozwoju sieci Re/Max i koniunktury na rynku nieruchomości?
Od ponad pół roku obserwujemy znaczący wzrost popytu na nasze oferty, który przekłada się na dochodzący nawet do 200 proc. realny wzrost średnich obrotów biur w stosunku do ubiegłego roku. W 2014 spodziewamy się ożywienia na rynku nieruchomości, szczególnie w segmencie lokali o powierzchni powyżej 50-60 m2 i domów.
Mijający rok był dl nas czasem realizacji projektów służących rozwojowi sieci, edukacji społecznej i działalności non-profit. Wśród nich warto wymienić wewnętrzną instytucję szkoleniową Akademia Re/Max, seminaria o nieruchomościach oraz cykl spotkań informacyjnych o naszej franczyzie pod nazwą Noce Kariery. Kluczowym wydarzeniem była też dla nas publikacja przetłumaczonej z jęz. angielskiego książki - bestsellera the Wall Street Journal - o naszej sieci, pt. “Z korzyścią dla wszystkich. Historia firmy Re/Max i płynąca z niej lekcja”.
Jakie są plany dotyczące otwarć w ciągu nadchodzących 12 miesięcy?
W 2013 nastąpiła konsolidacja prawa własności do Re/Max Polska w rękach 3 partnerów biznesowych: małżeństwa Adama i Ewy Zbrzeżnych oraz Ewy Dziedzic - dyrektorów regionalnych Re/Max Polska. Rok 2014 otwiera w związku z tym przed nami szereg nowych możliwości. Ustabilizowana sytuacja organizacyjna Re/Max Polska pozwala nam teraz na wdrożenie wspólnej dla całego kraju polityki rozwoju i wykorzystanie wszystkich dostępnych narzędzi wynikających z globalnej pozycji Re/Max. W 2014 roku planujemy skupić się głównie sprzedaży licencji franczyzowych. Partnerów do współpracy poszukujemy w lokalizacjach, które swoim zasięgiem obejmują ok. 50 tysięcy mieszkańców. W przyszłym roku planujemy otwarcie 15 nowych biur.
Czy na rynku daje się już odczuć wpływ otwarcia zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami?
Od kilku miesięcy obserwujemy wzmożone działania niektórych podmiotów, które w obliczu nadchodzących zmian deregulacyjnych (wchodzących w życie 1 stycznia) usilnie starają się zostać zauważone. Można powiedzieć, że mamy ostatnio do czynienia z „wysypem” inicjatyw tworzenia nowych sieci franczyzowych oraz prób konsolidacji części rynku w celu utworzenia własnej marki i zaistnienia, a raczej utrzymania się, na rynku. Zauważamy zwiększony nacisk na ofertę profesjonalnych usług, kompleksowej obsługi klienta i jakości serwisu. Coraz częściej słychać głosy doceniające markę i jej reputację. Otrzymujemy większą liczbę zapytań o franczyzę od istniejących już na rynku biur nieruchomości, co także świadczy o zainteresowaniu przyłączeniem się do solidnej marki, pod logo której nadal można działać niezależnie i na własny rachunek.
Czy w 2014 roku planowane są zmiany w zasadach współpracy z franczyzobiorcami?
Planujemy wycofać tymczasową ofertę tzw. mikro franczyzy, która przy niższych kosztach ogranicza jednak liczbę aktywnych agentów w biurze do pięciu. Powracamy do modelu regularnej licencji franczyzowej, czyli bez limitu liczby agentów w biurze. Koszt takiej franczyzy uzależniony będzie od lokalizacji. Wyższe opłaty (licencyjna i miesięczna) obowiązywać będą w większych ośrodkach miejskich.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej