Uzależnieni od biznesu

Przez ostatnie cztery lata liczba użytkowników e-papierosów w Polsce wzrosła 10-krotnie. Jak ten trend wykorzysta Smooke.pl?
Według Stowarzyszenia na Rzecz E-palenia STEP sprzedaż e-papierosów w takich krajach jak Polska, Niemcy, Wielka Brytania i Grecja rośnie co roku o kilkadziesiąt procent. Nowy produkt zaczął zyskiwać popularność po wprowadzeniu zakazu palenia w pomieszczeniach. E-papierosy stały się wygodną alternatywą dla osób, którym prawo przeszkadza w swobodnym paleniu. Na korzyść e-papierosa przemawiała również cena. Palacz, który dziennie pali mniej, więcej pół paczki na swój nałóg musi wydać ok. 40 zł tygodniowo. - E-papieros jest wydatkiem jednorazowym. W sklepie Smooke.pl kosztuje od 40 do 250 zł w zależności od pojemności baterii oraz zastosowanego rozwiązania w elemencie grzewczym. Stałym wydatkiem jest liquid, czyli płyn do e-papierosów o różnych smakach oraz grzałki. Umiarkowani palacze zużywają ok. 10 ml liquidu tygodniowo, co wiąże się z wydatkiem ok. 12 zł oraz 1 grzałkę raz na 3-4 tygodnie (9 zł). To ok. 63 proc. mniej kosztów, w porównaniu z wydatkiem na zwykłe papierosy – mówi Paweł Zieliński, właściciel sieci sklepów Smooke.pl.
Ponadto e-papierosy są obojętne dla otoczenia pod względem zapachu i wpływu na zdrowie. Dzięki temu liczba zwolenników e-palenia jest coraz większa. W 2013 roku sieć Smooke.pl zwiększyła obrót w swoich sklepach o ok. 10 proc. w stosunku do roku wcześniejszego. Przybywa również jej placówek. Obecnie, po trzech latach obecności na rynku, Smooke.pl liczy pięć sklepów własnych i 16 franczyzowych. Na 2014 rok zaplanowane jest otwarcie 15 sklepów na licencji i trzech własnych. W ciągu dwóch lat ma ich być 50. – Rośnie zainteresowanie sprzedażą e-papierosów. Ludzie dostrzegają potencjał rynku i rosnący popyt na nowy produkt. Na przełomie 2013 i 2014 roku otworzyliśmy trzy sklepy franczyzowe i jeden własny – dodaje Paweł Zieliński.
Koszt przygotowania do otwarcia sklepu Smooke.pl wynosi od 10 do 15 tys. zł. Kwota obejmuje wyposażenie lokalu w meble, reklamę zewnętrzną i wewnętrzną, sprzęt oraz oprogramowanie. Dodatkowy koszt wiąże się z zakupem asortymentu. Wynosi on ok. 13 tys zł. Firma udziela jednak franczyzobiorcy 30-dniowego kredytu kupieckiego oraz 14-dniowego terminu płatności za każde dodatkowe zamówienie towaru. Ponadto partnerzy Smooke.pl biorą udział w dwutygodniowym szkoleniu z zakresu technik sprzedaży, wiedzy o rynku e-papierosów oraz know-how firmy. Franczyzobiorcy korzystają również ze wsparcia marketingowego, m.in. pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Zwrot inwestycji, według przedstawicieli sieci, następuje mnie więcej po upływie roku.
(mk)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej