Giganci gastronomii

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Według raportu PMR "Rynek HoReCa w Polsce 2013" wartość rynku gastronomicznego wyniosła ok. 20 mld złotych. Co roku notuje się wzrost na poziomie 2-3 proc. Coraz więcej Polaków wybiera spożywanie posiłków w lokalach gastronomicznych, a już tylko co trzeci z nas nie jada poza domem. A jeśli już posiłek "na mieście", to najczęściej w którymś z sieciowych lokali. Tak prezentuje się ranking największych sieci franczyzowych pod względem liczby placówek:

- Rosnące zainteresowanie usługami gastronomicznymi branży fast food bardzo nas cieszy. Wraz ze wzrostem liczby odwiedzin, rosną jednak wymagania konsumentów – komentuje Magdalena Piróg, wiceprezes największej polskiej sieci franczyzowej Da Grasso.

To zaś skłania franczyzodawców i niezależnych przedsiębiorców do ciągłej pracy nad poprawą standardów i jakości w swoich punktach. Zwłaszcza w zimę, która dla branży jest tradycyjnie najgorszym okresem w roku.
- Początki roku nie są dobrym okresem dla naszej branży. Ze względu na wzmożone wydatki poniesione w czasie świąt, Polacy rzadziej wybierają posiłki w lokalach poza domem, co wpływa na spadki w sprzedaży naszej sieci – dodaje Magdalena Piróg.

Na polskim rynku gastronomicznym w 2012 działało 137 sieci franczyzowych. To najliczniejsza grupa ze wszystkich usługowych. biznesów na licencji.

(gum), (dw)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €