Emperia pozbędzie się Stokrotki?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Od pamiętnego przejęcia franczyzowych sieci Emperii przez Eurocash minęło już trochę czasu, ale nie jest wykluczone, że obie spółki jeszcze kiedyś pohandlują. W 2010 roku, kiedy uzgadniano warunki odsprzedaży hurtowego biznesu Emperii, lubelska firma wydzieliła ze swojej struktury Grupę Dystrybucyjną Tradis, w skład której weszły m.in. sieci Groszek i Lewiatan. Później okazało się, że zabieg ten miał ułatwić przejęcie.

Czy teraz będzie podobnie? Emperia, której główną siecią handlową po transakcji z Eurocashem pozostały supermarkety Stokrotka, podjęła decyzję o kolejnych zmianach w swojej strukturze. W spółce zostanie przeprowadzony podział, w myśl którego powstaną dwa nowe podmioty. Do jednego, pod nazwą P1, trafi część związana z inwestycjami w nieruchomości oraz zarządzaniem nieruchomościami należącymi do Grupy Emperia. P1 zostanie wprowadzona na giełdę i będzie zajmować się działalnością deweloperską. Pozostała część spółki, pod nazwą Emperia Holding, pozostanie zaś przy biznesie handlowym i nadal będzie rozwijać koncept Stokrotka. Jak zapowiada zarząd, również we franczyzie.

- W ocenie Zarządu Emperii Holding SA, szczególnie w obszarze działalności detalicznej, przeprowadzenie podziału może przyczynić się do zintensyfikowania rozwoju spółki. Obok kontynuowania rozwoju organicznego oraz zaoferowania partnerom współpracy w ramach konceptu franczyzowego umożliwi łatwiejsze przyłączanie innych podmiotów. W sytuacji prowadzenia bardziej homogenicznej działalności łatwiejsze powinno być zarówno nabywanie podmiotów poprzez wydanie akcji spółki, jak i pozyskanie kapitału bezpośrednio na rynku poprzez nowe emisje akcji – podaje zarząd firmy w oficjalnym komunikacie.

W deklaracjach zarządu Emperii nie ma wprawdzie bezpośredniej deklaracji chęci pozbycia się marki. Nie sposób jednak jej wykluczyć. W tym samym oświadczeniu przedstawiciele spółki stwierdzają przecież, że „celem planowanego podziału jest, aby każda z wyodrębnionych części mogła być aktywnym uczestnikiem procesów konsolidacyjnych na rynku w swojej branży.” Kto mógłby być potencjalnym nabywcą? Jeśli Stokrotka ruszy z systemem franczyzowym, to mogłaby znaleźć się na celowników jednego z dwóch największych franczyzodawców rynku handlowego - grupy Makro i wspomnianego Eurocashu. Na razie to jednak tylko spekulacje.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €