Chata (Wielko)Polska

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwszy sklep ogólnospożywczy Chaty Polskiej powstał w 1997 roku. Sieć rozwinęła się do ponad 180 punktów, które znajdują się w pięciu województwach zachodniej Polski. Dominuje Wielkopolska, gdzie pod koniec 2013 roku powstały dwa sklepy franczyzowe. Oba znajdują się w stolicy regionu - w Poznaniu. Pierwszy ze sklepów znajduje się w centrum miasta i posiada rozbudowane działy produktów świeżych, takie jak nabiał, mięso, wędliny, warzywa i pieczywo. Druga poznańska lokalizacja znajduje się w części miasta, która ciągle się rozbudowuje.

Oprócz otwierania nowych sklepów franczyzowych Chata Polska pozyskuje również partnerów, którzy chieliby działać pod nowym szyldem. - Sytuacja ta przekłada się na realne korzyści, które widoczne są w najistotniejszych parametrach biznesowych sklepu, takich jak: wzrost obrotu, który kształtuje się średnio na poziomie 30 proc., wzrost liczby konsumentów, wzrost koszyka zakupowego oraz szybsza rotacja towarów. Konkurencja ze strony dyskontów nie jest już dla nas zagrożeniem - twierdzi Bogusław Dytko, franczyzobiorca Chaty Polskiej w Kożuchowie.

Każdego roku Chata Polska powiększa się średnio o 20 nowych sklepów. Powierzchnia sprzedaży - od 50 do 900 m2 pozwala dopasować lokal do jednego z 4 formatów: VIP, premium, standard, partner. Sieć gwarantuje pomoc w planowaniu sali sprzedaży oraz w zakresie merchandisingu. Prowadzi także szkolenia dla pracowników oraz oferuje wsparcie marketingowe. Główne narzędzia to gazetki promocyjne oraz materiały reklamowe w sklepach, takie jak plakaty, foldery, ulotki oraz organizowane cyklicznie akcje konsumenckie - konkursy i loterie.

Chata Polska umożliwia także zatowarowanie sklepów w hurtowniach Marol i Top Ceny. Sieć zapewnia obsługę własnego centrum dystrybucyjnego z dostawami towaru kilka razy w tygodniu. Franczyzobiorca może liczyć na profity wynikające z umów z ponad 200 producentami. Każdy franczyzobiorca otrzymuje wsparcie opiekuna, a w sprzedaży znajdują się dwie marki własne: Dobra Nasza! i Spiżarnia Chaty, która gromadzi 160 produktów.

(dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €