Kolporter kupuje Jard-Press
Kolporter, największy prywatny dystrybutor prasy, kupił 18 procent akcji swojego konkurenta
Umowa przewiduje, że Kolporter dokupi pozostałą część akcji warszawskiej firmy, gdy Urząd Ochrony konkurencji i Konsumentów wyrazi zgodę na tę transakcję.
Kielecka spółka, która jest największym prywatnym kolporterem prasy i zajmuje drugie miejsce na tym rynku (po Ruchu) o zawartej we wtorek umowie poinformowała wczoraj tj.23 V. Nie ujawniła jednak kwoty transakcjami bliższych szczegółów planu wspólnego rozwoju obu firm.
Maciej Topolski, rzecznik kolportera zapewnia, że nie chodzi o przejęcie Jard-Press. Jednak planowana umowa ma zapewnić Kolporterowi 100 procent kapitału zakładowego warszawskiej spółki. Jednakże nawet powstały po połączeniu podmiot będzie miał wciąż mniej prasowego rynku niż Ruch którego udział szacowany jest na około 50 procent. Połączenie zaowocuje około 38 procentami(w czym udział kolportera wynosi szacunkowo 30 procent).
Kolporter zaopatruje w prasę blisko 17 tysięcy punktów sprzedaży, w tym większość sieci hipermarketów i stacji benzynowych. Rozwija również sieć własnych saloników prasowych, których ma już około 220.
Jard-Press jest mniejszą firmą, raczej regionalną a nie o zasięgu ogólnopolskim. Obsługuje 3,3 tysiąca punktów sprzedaży i 4,5 tysięcy prenumeratorów. Maciej Topolski podkreśla, że warszawska spółka ma bardzo dobrą opinię wśród kontrahentów i silną pozycję w centralnej i północno- wschodniej Polsce, uzupełnia ona ofertę Kolportera.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej