Karma od dostawcy, czy z internetu
Franczyzobiorcy Husse zajmują się nie tylko dostawą karmy dla zwierząt, ale służą także eksperckimi radami. Czy to wystarczy żeby zarobić?
O ile demografowie biją na alarm w związku z niskim przyrostem naturalnym w Polsce, tak populacja naszych domowych pupili ciągle rośnie. Szacuje się, że w polskich domach mieszka 7 milionów psów i 5,5 miliona kotów, czyli w ponad połowie gospodarstw znajdzie się głodny pupil, którego codziennie trzeba nakarmić. Sprzedaż karmy prowadzą sklepy zoologiczne, supermarkety, sklepy internetowe oraz kurierzy. Ostatnią z wymienionych działalności prowadzi firma Husse, która do tej pory pozyskała w naszym kraju 44 partnerów. Docelowo ma ich być 60. Ograniczona liczba franczyzobiorców wynika z wyłączności terytorialnej, którą przedsiębiorca otrzymuje na dane miasto lub powiat. Marka pochodzi ze Szwecji i w kilku krajach posiada ponad 700 punktów sprzedaży. Jednak w tej branży rozpoznawalność marki nie ma tak dużego znaczenia, jak jest to na przykład w branży odzieżowej.
Franczyza Husse skierowana jest do osób zainteresowanych prowadzeniem jednoosobowej działalności. Franczyzobiorca musi zainwestować w samochód oklejony logo firmy, którym dowiezie karmę do domu klienta. Dodatkowo przedsiębiorca powinien dysponować powierzchnią magazynową, gdzie będą znajdowały się zapasy karmy. Aby biznes się opłacał miesięcznie trzeba zrealizować ok. setki dostaw. Jak pozyskać klientów? Dobrym pomysłem jest połączenie biznesu z innym. Żona Dariusza Ćwika, franczyzobiorcy z Bielsko-Białej, specjalizuje się w strzyżeniu i pielęgnacji psów. Oznacza to, że ma bezpośredni kontakt z właścicielami pupili, którym poleca karmę Husse. Innym sposobem na dotarcie do klientów jest udział w pokazach i konkursach. Jak zawsze nieoceniony okazuje się marketing szeptany. Pozytywne rekomendacje to najlepsza reklama. W tym celu dostawcy Husse szkoleni są w zakresie zasad optymalnego żywienia. Klient, oprócz zamówionej karmy, może także dowiedzieć się, która karma jest najzdrowsza dla jego pupila. W tym elemencie franczyzobiorcy szwedzkiej sieci przewyższają sklepy internetowe. Jest tam co prawda najtaniej, ale nie ma mowy o osobistym kontakcie między sprzedawcą a klientem.
Inwestycja w biznes wynosi od 20-100 tys. zł, w zależności od terenu, na którym będziemy prowadzić działalność.
Wymagania stawiane franczyzobiorcom Husse to własny samochód, komputer z dostępem do internetu oraz 15 m2 powierzchni magazynowej.
Konkurencję franczyzobiorców Husse stanowią sklepy zoologiczne, supermarkety oraz sklepy internetowe.
Inwestycja w biznes wynosi od 20-100 tys. zł, w zależności od terenu, na którym będziemy prowadzić działalność. Kwota ta obejmuje zakup samochodu używanego, przygotowanie 15 m2 powierzchni magazynowej oraz pierwsze zatowarowanie. Formę magazynu może spełniać garaż, jednak wraz ze wzrostem liczby zamówień może on wymagać rozbudowy. Jedno z ważniejszych pytań skierowanych do franczyzodawcy powinno dotyczyć cen karmy, na którą następnie nałożymy własną marżę. Cenę zaproponowaną klientowi należy z kolei porównać z cenami produktów oferowanych w internecie. W naszym przypadku trzeba doliczyć jeszcze koszt paliwa, zaś w przypadku sklepu internetowego - koszt wysyłki karmy. Wspominaliśmy także o konkurencji ze strony supermarketów. Wśród właścicieli psów i kotów, którzy dbają nie tylko o pełną miskę swoich czworonożnych przyjaciół, ale także o ich dobry stan zdrowia, powszechne są opinie, że supermarketowy karmy są jak żywność typu fast food dla człowieka. Kalorie sprawiają, że żołądek jest pełny, ale wartości odżywczych brakuje. Dlatego większość klientów Husse mieszka najczęściej w miastach i okolicy. Na wsi i w mniejszych miejscowościach do miski psa i kota trafiają zwykle resztki ze stołu. Resztkami nie zadowoli się żaden przedsiębiorca, dlatego możliwość połączenia biznesu z innym pokrewnym oraz dokładna analiza rynku powinna dać nam odpowiedź na pytanie „czy warto”.
Husse oferuje biznes osobom, które chcą go prowadzić samodzielnie. Tutaj nie potrzeba sztabu pracowników odpowiedzialnych za każdy etap prowadzenia firmy - zatowarowanie magazynu, przyjmowanie zleceń, pozyskiwanie klientów na branżowych eventach, w końcu dostawa do domu klienta. Dobrze zorganizowany przedsiębiorca będzie w stanie zająć się każdym z wymienionych obowiązków. O tym czy zarobi zadecyduje przedsiębiorczość franczyzobiorcy: umiejętność nawiązania kontaktu z klientem i przyzwyczajenia go do regualarnego realizowania zamówień.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


