Alior Bank żyje z franczyzy

Sieć partnerska zarobi dla banku więcej niż placówki własne.
- To wyróżnienie, ale zarazem duża odpowiedzialność – tak komentuje decyzje zarządu Alior Banku Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci, który budował ją od podstaw. - Przedstawione partnerom budżety i plany na 2014 rok dotyczące na przykład wolumenu pożyczek są wyższe niż te oczekiwane od placówek sieci własnej banku. Przychody placówek partnerskich stanowiły poważny udział w strukturze przychodowej Alior Banku w 2013 roku, dlatego naturalne jest przyznanie większego budżetu. Łączy się to jednak także z poważnymi oczekiwaniami.
Sieć dystrybucji Alior Banku liczy 810 placówki i jest czwartą pod względem wielkości tradycyjną siecią w sektorze bankowym. Składa się z 209 oddziałów własnych, 173 mini oddziałów pod marką Alior Bank Express oraz 428 placówek partnerskich.
- W 2014 roku naszym założeniem jest utrzymanie dotychczasowej liczby placówek. Zakończyliśmy już bowiem etap rozwoju sieci dystrybucji – mówi Marcin Tauber.
Kolejnym zadaniem będzie zachowanie obecnego stanu posiadania. Z danych KNF wynika, że na koniec listopada 2013 funkcjonowało w Polsce łącznie 15.284 placówek różnego formatu, czyli o 89 mniej niż na koniec 2012 roku. Spadek spowodowany był licznymi zamknięciami dużych oddziałów, natomiast liczba małych placówek wzrosła. Zdaniem przedstawiciela Alior Banku przyczyn takiego kierunku zmian nie trzeba daleko szukać.
- W mojej ocenie zmiany na korzyść małych placówek spowodowane są kosztami utrzymania - mniejsza placówka oznacza niższe koszty – komentuje Marcin Tauber.
O tym, że sieci bankowe będą zmierzać w stronę redukowania swojej objętości, słychać coraz częściej. I coraz więcej spekuluje się, że bankowość przyszłości stworzą roboty – tak ja te działające już w samoobsługowych placówkach bankowych typu smart. Takie punkty w Polsce już zaczynają się pokazywać. Czy partnerzy banków mają się czego bać?
- Przy zachowaniu relacyjności z klientem partnerzy nie mają się czego obawiać. Wpłaty czy wypłaty zostawmy maszynom i systemowi. W placówkach doradzamy, nie sprzedajemy. I to jest kierunek, który obowiązuje w Alior Banku, bo maszyny nie zastąpią człowieka – dodaje Tauber.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej