Google w skali mikro

iPowiat.pl to jedna z nielicznych propozycji biznesu internetowego na licencji.
Biznes na miarę wyszukiwarki Google trudno będzie powtórzyć. Jest jednak alternatywa dla przedsiębiorców zainteresowanych poprowadzeniem firmy internetowej - iPowiat.pl. Twórczynią konceptu jest Beata Sokołowska, która wyszła z założenia, że na rynku wyszukiwarek internetowych jest jeszcze wiele do zrobienia. Jej pomysł to lokalna wyszukiwarka internetowa, która na podstawowym poziomie dotyczy tylko jednego regionu (powiatu lub dzielnicy) z możliwością wyszukiwania wyników z sąsiednich regionów. iPowiat.pl jest systemem zawierającym informacje o firmach, usługach, promocjach i wyprzedażach, bezpłatne ogłoszenia drobne wraz z informacjami o bieżących wydarzeniach i imprezach w najbliższej okolicy użytkownika.
- Nasza strategia jest odwrotna niż w przypadku globalnych wyszukiwarek, które najpierw obejmowały zasięgiem terytorium kraj, a potem zaczęły uwzględniać lokalne rynki. Zakładamy, że użytkownik będzie szukał produktu lub usługi możliwie najbliżej swojego miejsca zamieszkania – wyjaśnia Beata Sokołowska.
Pojedyncza licencja na iPowiat.pl ogranicza się do obszaru powiatu lub dzielnicy miasta. Według Beaty Sokołowskiej, ten stosunkowo niewielki obszar pozwala na bardzo dokładne spenetrowanie rynku usługodawców i punktów handlowych, a tym samym zaoferowanie użytkownikowi najbardziej precyzyjnej na rynku informacji dotyczącej wybranego obszaru. Z drugiej strony lokalni przedsiębiorcy otrzymują pewność, że informacja o ich firmie dotrze do najbardziej pożądanej grupy docelowej zamieszkującej najbliższą okolicę.
Pomysł narodził się trzy lata temu, a od kilku miesięcy, jest gotowy do rozwoju przez franczyzę. Dziś firma liczy dwie jednostki własne i cztery franczyzowe. Obejmują one powiat garwoliński, piaseczyński, otwocki, miński i płoński oraz trzy dzielnice Warszawy – Wesołą, Ursynów i Wawer. Przewidywana kwota inwestycji w iPowiat to 10 tys. zł. W kwocie tej zawiera się opłata wstępna – 8 tys. zł.
(emka)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej