Przegląd wojsk w Eurocashu

Delikatesy Centrum i abc urosły, ale zarząd ma apetyt na więcej.
Grupa Eurocash, największy w Polsce dystrybutor dóbr FMCG (produktów spożywczych i szybko zbywalnych), podsumowała 2013 rok. Franczyzodawca Delikatesów Centrum i sieci abc „po sąsiedzku” zarobił 221 mln zł przy 16,5 mld zł przychodów. Wyniki są minimalnie gorsze od tych z 2012 roku – zysk netto okazał się tym razem niższy o 12 proc., przy niemal identycznych obrotach. Zarząd Eurocashu podkreśla, że cały czas swoje piętno w księgach odciskają koszty integracji z przejętymi od Emperii sieciami franczyzowymi (w tym spłata kredytu zaciągniętego na przejęcie).
- Mimo, że był to trudny rok dla całego sektora handlu, nie jest to dla nas wynik satysfakcjonujący. Skupiliśmy się na działaniach reorganizacyjnych w Tradisie i integracji placówek Cash&Carry Eurocashu i Tradisu. Wiązało się to ze spowolnieniem naszej ekspansji na otwartym rynku, co odbiło się na dynamice łącznej sprzedaży i wynikach. Pełna integracja, którą zamierzamy dokończyć w tym roku, jest natomiast kluczowa dla efektywności Grupy Eurocash w dłuższym okresie – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.
Dobry rok mają za sobą zaopatrywane przez Eurocash sieci franczyzowe. Koncept abc na koniec 2013 roku liczył 6,1 tys. placówek. W mijającym roku powiększył się o 682 sklepy, z czego 246 dołączyły w ostatnim kwartale. Z kolei Delikatesy Centrum urosły o 875 punktów (45 dołączyło między wrześniem a grudniem). W całym roku sprzedaż do sklepów tej sieci wzrosła o ponad 12 proc. Zarząd liczy, że nadchodzące miesiące będą dla Delikatesów jeszcze bardziej udane.
- W tym roku planujemy istotne przyspieszenie ekspansji Delikatesów Centrum. Zakładamy, że sieć ta powiększy się o około 150 placówek. Po okresie integracji z Tradisem planujemy także powrót do „normalnego” tempa ekspansji w formacie Eurocash Cash&Carry, czyli otwierania około 8-10 nowych hurtowni rocznie – zapowiada dyrektor finansowy Eurocashu.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej