PR sieci franczyzowych
Coraz więcej firm franczyzowych potrzebuje wyspecjalizowanych usług public relations.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Czy te usługi różnią się czymś od klasycznych działań PR - odpowiedź brzmi: tak. PROFIT system jest jedną z niewielu firm specjalizujących się w obsłudze PR dla sieci franchisingowych. Chociaż promocja firm z tego rynku wymaga użycia klasycznych narzędzi PR, to cele, jakie mają być przy ich pomocy osiągnięte są specyficzne/charakterystyczne tylko dla sieci franchisingowych.
Pozyskiwanie biorców
Doskonałym przykładem takich działań jest kampania PR skierowana na pozyskiwanie dla sieci kolejnych biorców licencji franchisingowej. Firma musi zbudować prestiż swojej sieci (np. przez promowanie pakietu pomocowego dla biorców) i jasno określić, jakie warunki muszą spełnić kandydaci na biorców. Z tym przekazem sieć musi dotrzeć do potencjalnych biorców, wykorzystując branżowe i ogólnopolskie media.
PR wewnątrz sieci
Innym przykładem kampanii PR charakterystycznej dla franchisingu są działania skierowane na utrzymywanie lojalności biorców, na zwiększanie ich motywacji. W przypadku sieci franchisingowych dużo większe znaczenie niż w klasycznych firmach (nawet o rozbudowanej strukturze) jest dbałość o PR wewnętrzny i kontrola poziomych struktur. Klasyczna firma to - z punktu widzenia formalnoprawnego - całość, a sieć franchisingowa - to nawet kilkaset odrębnych firm. Zadbać o system komunikowania w takim gąszczu wymaga nie tylko zagęszczenia działań PR, ale też umiejętnego wykorzystania wiedzy o zasadach franchisingu.
Portal o franchisingu
W promocji firmy franchisingowej konieczne jest skorzystanie z charakterystycznego dla tego rynku narzędzia przekazu: chodzi tu o internetowy portal zajmujący się wyłącznie franchisingiem. Możliwe formy promocji sieci na portalu to:
- prezentacja sieci na stronie głównej (tekst opisujący warunki kupna licencji, zdjęcia już działających punktów oraz graficzne gadżety),
- logo sieci na każdej podstronie odsyłające do prezentacji,
- wpis sieci do katalogu firm franchisingowych z określeniem warunków dla biorcy licencji
Sieć może zadbać również o ukazywanie się artykułów o wydarzeniach w firmie. Jeżeli są interesujące, teksty takie są umieszczane w dziale informacyjnym na stronie głównej.
Promocja franchisingu jako takiego
Specyficznym elementem prawie każdej kampanii PR dla firmy z branży franchisingowej jest promocja firmy i jej produktu razem z promocją zasada franchisingu. Dziennikarze często traktują informację o samej tylko firmie jako próbę wciśnięcia im kryptoreklamy. Z doświadczeń PROFIT system ze współpracy z sieciami franchisingowymi wynika, że aby ominąć ten problem, należy prezentować newsy o sieci w kontekście rozwoju całego rynku franchisingowego. Ukazanie sieci w kontekście szerszego procesu gospodarczego, jakim jest ekspansja franchisingu, oddala zarzut o kryptoreklamę i wywołuje zainteresowanie nowością. O franchisingu bowiem mało kto wie - nawet wśród dziennikarzy. Dlatego należy pisać o nim fachowo i jasno - to temat ekonomiczny, a w nim przydarza się najwięcej błędów. Taką fachowość gwarantują tylko firmy specjalizujące się w obsłudze sieci franchisingowych, oczywiście jeśli posiadają dział public relations.
Arkadiusz SłodkowskiMain conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...