Troll wychodzi z ukrycia

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Właścicielem marki Troll jest Grupa Redan, która posiada również marki Top Secret i Drywash. Jeszcze pięć lat temu na rynku działały dwie odrębne sieci – Troll i Top Secret, jednak w 2009 zarząd Grupy Redan zdecydował o zamknięciu sieci Troll i wprowadzeniu marki do sklepów Top Secret. Teraz firma postanowiła wrócić do pierwotnej strategii rozwoju marki i znów otwierać sklepy, w których będą wyłącznie ubrania z metką Troll.

W pewnym momencie marki Troll i Top Secret zaczęły tracić swoją tożsamość i coraz bardziej się do siebie zbliżać pod względem charakteru ubrań. Dlatego zdecydowaliśmy się na powrót do korzeni i rozdzielenie obu marek. Na rynku działa już 16 sklepów franczyzowych i około 80 kornerów z ubraniami Troll. Oficjalne rozdzielenie marek miało miejsce 1 marca tego roku – mówi Radosław Wiśniewski, prezes zarządu Grupy Redan.

Podobnie jak Top Secret, również sieć Trolla rozwijana jest we franczyzie. Sklepy powstają w mniejszych miejscowościach liczących do 100 tys. mieszkańców i mają 50-70 m2. Kornery Trolla mają ok. 40 m2.

Po raz pierwszy od kilku lat spółka zakończyła rok na plusie osiągając 3,4 mln zysku. Na poprawę wyników finansowych duży wpływ miała restrukturyzacja firmy obejmująca zamknięcie nierentownych placówek, obniżenie kosztów sprzedaży i zarządu, a przede wszystkim dobre wyniki sprzedaży.

(mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €