Troll wychodzi z ukrycia

Kilka lat temu ubrania z metką Troll trafiły do sklepów Top Secret. Teraz Troll znów ma własne sklepy, do tego działające we franczyzie.
Właścicielem marki Troll jest Grupa Redan, która posiada również marki Top Secret i Drywash. Jeszcze pięć lat temu na rynku działały dwie odrębne sieci – Troll i Top Secret, jednak w 2009 zarząd Grupy Redan zdecydował o zamknięciu sieci Troll i wprowadzeniu marki do sklepów Top Secret. Teraz firma postanowiła wrócić do pierwotnej strategii rozwoju marki i znów otwierać sklepy, w których będą wyłącznie ubrania z metką Troll.
W pewnym momencie marki Troll i Top Secret zaczęły tracić swoją tożsamość i coraz bardziej się do siebie zbliżać pod względem charakteru ubrań. Dlatego zdecydowaliśmy się na powrót do korzeni i rozdzielenie obu marek. Na rynku działa już 16 sklepów franczyzowych i około 80 kornerów z ubraniami Troll. Oficjalne rozdzielenie marek miało miejsce 1 marca tego roku – mówi Radosław Wiśniewski, prezes zarządu Grupy Redan.
Podobnie jak Top Secret, również sieć Trolla rozwijana jest we franczyzie. Sklepy powstają w mniejszych miejscowościach liczących do 100 tys. mieszkańców i mają 50-70 m2. Kornery Trolla mają ok. 40 m2.
Po raz pierwszy od kilku lat spółka zakończyła rok na plusie osiągając 3,4 mln zysku. Na poprawę wyników finansowych duży wpływ miała restrukturyzacja firmy obejmująca zamknięcie nierentownych placówek, obniżenie kosztów sprzedaży i zarządu, a przede wszystkim dobre wyniki sprzedaży.
(mak)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej