Z bliska lepiej widać

O lokalnej wyszukiwarce internetowej i roli administratora-franczyzobiorcy opowiada Beata Sokołowska, twórczyni konceptu iPowiat.pl.
iPowiat jest jedną niewielu franczyz internetowych na rynku. Ten biznes to efekt pani rozczarowania tradycyjnymi wyszukiwarkami?
Wielokrotnie marnowałam czas na szukaniu czegoś w sąsiedztwie przy pomocy globalnej wyszukiwarki. Uznałam, że globalnie warto myśleć, ale szukać lepiej będzie lokalnie – po prostu z bliska lepiej widać. Mechanizm naszej wyszukiwarki zaczyna szukanie od najbliższego sąsiedztwa, a kończy na nieco dalszej okolicy. Zakładamy bowiem, że użytkownik będzie szukał produktu lub usługi możliwie najbliżej swojego miejsca zamieszkania. Dzięki temu nasze rozwiązanie jest znacznie bardziej precyzyjne i aktualne. Moje ówczesne przemyślenia potwierdzają obecne ruchy potentatów internetowego biznesu. Globalne wyszukiwarki zaczynają interesować się lokalnymi rynkami. My już tam jesteśmy. Uznałam też, że franczyza będzie właściwą strategią rozwoju ze względu na bardzo klarowny podział terytorialny – jedna licencja to jeden powiat lub jedna dzielnica. Atutem jest również kwota inwestycji zamykająca się w kwocie ok. 10 tys. zł. Dzisiaj mamy już 4 jednostki franczyzowe i dwie własne. Prowadzimy też kolejne rozmowy.
Na czym polega praca franczyzobiorcy?
Rolą franczyzobiorcy jest przeszukiwanie lokalnego rynku pod kątem reklamodawców, czyli firm świadczących usługi na terenie danego powiatu czy dzielnicy. Drugi aspekt franczyzy iPowiat.pl to zarządzanie portalem i dbanie o precyzję i trafność wyszukiwania oraz niedopuszczanie do zaśmiecania wyszukiwarki przypadkowymi wpisami – z nazbyt oddalonych lokalizacji lub niespójnych z poszukiwaną usługą. Cały czas dbamy bowiem o trafność wyszukiwania, która jest jedną z naszych przewag.
Jakie warunki musi spełnić wasz franczyzobiorca?
Oczekujemy między innymi posiadania samochodu, laptopa z dostępem do internetu oraz telefonu komórkowego. Wśród osobistych predyspozycji pojawiają się przedsiębiorczość i komunikatywność.
Rozmawiał (emka)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej