Nowe centrum handlowe w Wilanowie
Metro AG chce zbudować centrum handlowe w Wilanowie
Wstępny koszt planowanej inwestycji niemiecki koncern ocenia na 500 mln złotych. Na 19,4 hektarowej działce obok przyszłego Miasteczka Wilanów miałby powstać rozległy kompleks handlowo-biurowo-usługowy.
Od dwóch lat Metro AG stara się o zezwolenia potrzebne do rozpoczęcia inwestycji w Wilanowie. Byłoby to największe z dotychczasowych przedsięwzięć koncernu w Polsce. Według planów firmy miałby powstać zespół budynków biurowych, galeria handlowa oraz zespół dużych marketów sieci należących do Metro AG (m.in. Real, Praktiker i Media Markt). Koncern planuje też umieścić w Wilanowie swoją centralę na Europę Środkową i Wschodnią.
Podczas konferencji prasowej Karl-Josef Baum, pełnomocnik zarządu Metro AG zapewniał o szczególnym charakterze wilanowskiej inwestycji. 30 procent działki będą to tereny parkowe, a część handlowa, ukryta, z dala od ulicy, nie będzie przytłaczała dużymi marketami. Przedstawiciele koncernu zapowiadali, że przeznaczą część budżetu inwestycji (około 20 procent) na rozwój infrastruktury wilanowskiej (kanalizacja, drogi).
Nie wiadomo jednak czy inwestycja dojdzie do skutku. Na razie Metro AG uzyskało niezbędne zezwolenia na biurową część projektu. Nie ma decyzji władz gminy Wilanów co do najważniejszej dla koncernu części handlowej. Choć Andrzej Krzyśpiak, zastępca burmistrza Wilanowa podkreślał, że inwestycja stworzy potrzebne gminie zaplecze usługowo-handlowe, będzie źródłem dochodów podatkowych i zapewni miejsca pracy, to obecni na sali radni Wilanowa i dziennikarze lokalnej prasy sceptycznie oceniali projekt. Nie kryli obaw przed skutkami, jakie dla środowiska naturalnego i życia mieszkańców gminy wywoła duży ruch klientów centrum handlowego i pracowników biur. Przypominali, że o zgodę na inwestycje ubiegają się również Carrefour i Geant.
Więcej: Rzeczpospolita, "Ekonomia i Rynek", 29-30 maja 2002Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej