Grycan zmrozi Chiny

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zbigniew Grycan produkcją lodów zajmuje się od ponad 30 lat. Najpierw założył markę Zielona Budka, a po jej sprzedaży zajął się rozwojem lokali pod własnym nazwiskiem. Firma zatrudnia 1,3 tys. pracowników, ale nadal uchodzi za rodzinny biznes, który prowadzi wspólnie z żoną Elżbietą i córką Małgorzatą. – Mamy 123 lodziarnie. W tym tygodniu, po otwarciu nowego lokalu w Siedlcach, będą już 124. Są jeszcze co prawda białe plamy na mapie naszych lokalizacji, ale systematycznie je uzupełniamy, tak stanie się m.in. w Olsztynie. Jesteśmy dużą firmą, mimo to nie staliśmy się korporacją – zapewniał na konferencji prasowej Zbigniew Grycan.

Wszystko zostaje w rodzinie

Grycan Lody od Pokoleń nie rozwija w Polsce sieci w oparciu o franczyzę. Firma znana jest jako żywa tradycja rodziny cukierników i nie chce zatracić swojego charakteru udostępniając markę franczyzobiorcom. Głowa rodziny i biznesu stwierdziła, że nie potrzebuje tworzyć oferty franczyzowej dla dalszego rozwoju sieci w naszym kraju. Nie oznacza to jednak, że firma w ogóle nie podzieli się know-how. Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycan Lody od Pokoleń, zdradza, że firma ma już gotowy model franczyzy dla zagranicznych partnerów.  – Nawiązaliśmy współpracę z firmą Edeka, właścicielem sieci ponad czterech tysięcy sklepów w Niemczech. Weszliśmy na rynek sprzedaży detalicznej, następnym krokiem będą otwarcia lodziarni pod szyldem Grycan - planuje dyrektor generalny.

Nasi zachodni sąsiedzi nie są jedynym celem Grycana. Obiecująco zapowiada się współpraca z partnerem z Chin. – Będziemy działać wspólnie z firmą, w której zarządzie jest Polak. Ich przedstawiciel zakończył wstępne rozmowy z nami zdaniem „dziękuję w imieniu własnym i stu milionów Chińczyków” – mówi Marcin Snopkowski. Właśnie taka liczba mieszkańców Państwa Środka ma okazję spróbować lodów Grycan w jednej z tamtejszych sieci handlowych.

Zbigniew Grycan był też pytany o wschodni kierunek rozwoju. Znamy Rosję. Rynek jest tam bardzo hermetyczny, poza tym eksport lodów blokują skutecznie bariery celne – wyjaśnia założyciel Grycan Lody od Pokoleń. – Nawet kiedy pan Putin był jeszcze "zdrowy", nie jadł naszych lodów – dodał żartując.

Lodziarnio-kawiarnie

Formuła lokali Grycanów ewoluowała w stronę kawiarni. Lodziarnie działają przez cały rok, w sezonie jesienno-zimowym klienci przychodzą po koktajle owocowe, gorącą czekoladę, rurki z bitą śmietaną i przede wszystkim kawę. – Kiedy byliśmy na targach w Mediolanie znajomy Włoch polecił nam miejscową, niedużą i także rodzinną firmę zajmującą się produkcją kawy. Mieli bardzo dobrą arabicę i robustę. Teraz wypalają ją  specjalnie dla nas i realizują dostawy co dwa miesiące – wyjaśnił Zbigniew Grycan.

(mbw)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €