Sekrety franczyzodawców ujawnione
W Jachrance odbyła się konferencja Best Franchise. Najsilniejsi dawcy licencji dzielili się wiedzą i doświadczeniami.
W Hotelu Warszawianka odbyło się drugie spotkanie rzetelnych przedsiębiorców zrzeszonych w Polskiej Organizacji Franczyzodawców. W tym roku organizatorzy Best Franchise wyszli naprzeciw zapotrzebowaniu franczyzodawców na praktyczną wiedzę, niezbędną do skutecznego budowania sieci.
- Franczyzodawca nie powinien iść na ilość, ślepo dążąc wyłącznie do rozbudowy zasięgu sieci. Podstawą udanej współpracy jest odpowiedni dobór partnerów. Franczyzobiorca musi chcieć grać według naszych reguł, a my musimy być w stanie pomóc mu osiągnąć sukces. Dlatego tak ważna jest skuteczna rekrutacja. Tu nie ma można iść na kompromisy. Jeśli kandydat spośród 100 wymogów z naszego arkusza rekrutacyjnego nie spełnia tylko jednego, to niestety, ale powinniśmy go odrzucić - podkreślał podczas swojego wystąpienia Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald’s Polska.
Prawidłowa rekrutacja to jedno z głównych zadań stojących przed menedżerami odpowiedzialnymi za rozwój sieci franczyzowej. Dlatego tak ważnym jest, by w swoich strukturach korporacyjnych posiadali oni wystarczająco silną i niezależną pozycją.
- Kierownik do spraw rozwoju sieci franczyzowej powinien w świadomości właściciela firmy figurować jako kluczowy menedżer. Piłkarz, który może samodzielnie wygrać mecz dla swojej drużyny – mówił Arkadiusz Słodkowski, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Z danych firm headhunterskich wynika, że osoby zatrudnione na tego typu stanowiskach zarabiają w przedziale 15-40 tys. zł. - W wielu sieciach ich rola pozostaje niedoceniana. Niesłusznie, biorąc pod uwagę odpowiedzialność i obowiązki związane z tą funkcją – kontynuował Słodkowski.
Według niego o budowanie swojej „marki” menedżerowie ds. franczyzy powinni też dbać na własną rękę, komunikując się z obecnymi i potencjalnymi franczyzobiorcami za pośrednictwem mediów.
W programie konferencji przewidziano też solidną porcję wiedzy dotyczącej prawnych i podatkowych stron zarządzania siecią franczyzową. O optymalizacji podatkowej w działalności franczyzodawców opowiadali doradcy podatkowi firmy Advicero Tax, natomiast Kinga Matuszewska z PROFIT system radziła dawcom licencji, jak nie złamać prawa ochrony konkurencji i konsumenta projektując umowę franczyzową.
Nie zabrakło też wystąpień o nieco mniejszym ciężarze gatunkowym – psycholożka i trenerka biznesu Anna Kędzierska opowiadała, jak nie dać się manipulantom w życiu i biznesie. Gość specjalny drugiego dnia konferencji, psycholog i trener biznesu Wojciech Eichelberger, zdradził sposoby na przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
- Działanie pod wpływem ciągłego stresu to codzienność ludzi biznesu. Adrenalina, która pojawia się w naszym organiźmie, gdy stajemy w obliczu nerwowych sytuacji, blokuje działanie naszego układu odpornościowego. W wyniku tego nasze zdrowie jest jeszcze bardziej narażone na szwank - mówił specjalista. - Jedyną receptą na przeciwdziałanie szkodliwym skutkom stresu jest odreagowanie. Najlepiej porzez aktywność fizyczną, czyli sport, ruch.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


