W biznesie jest jak w sporcie

Trzeba umieć rozkładać siły - pracować systematycznie przez cały miesiąc, a nie tylko przez ostatnie dwa tygodnie - mówi Jacek Biskup, Meritum Bank.
Jak wygląda dziś rynek placówek bankowych na licencji?
Jest nieco mniejszy, bo niektóre banki zrezygnowały z modelu franczyzowego. Z drugiej strony jest też silniejszy, bo instytucje finansowe, które zostały na rynku franczyzy zmodernizowały i wzmocniły swoje systemy partnerskie, stawiając na ich dalszy rozwój. Sądzę też, że znacznie wzrosła świadomość franczyzobiorców w tej branży. Dziś większość nich dobrze wie, że klienta trzeba pozyskać, obsłużyć i utrzymać, a siedzenie za biurkiem tego nie zagwarantuje.
Jakie są warunki powodzenia we franczyzie bankowej?
Profesjonalne narzędzia i świadomy franczyzobiorca. Podstawowe narzędzia do pracy i zarabiania pieniędzy to dobra oferta produktowa, marketing ogólnopolski i lokalny oraz odpowiedni system wynagradzania partnerów. Naszą rolą jest przygotowanie tych narzędzi, a rolą partnera, aktywne z nich korzystanie. Nasz system partnerski jest tak skonstruowany, żeby na współpracy zyskiwały obie strony. Warunkiem jest zaangażowanie każdej ze nich. W bankowej franczyzie trzeba pracować systematycznie przez cały miesiąc, a nie tylko przez ostatnie dwa tygodnie, żeby jakoś dopiąć plany sprzedażowe. W biznesie, podobnie jak w sporcie, trzeba umieć rozkładać siły. Nie da się pół maratonu przejść spacerem, a drugiej połowy przebiec sprintem.
Nasi franczyzobiorcy wiedzą, po co otwiera się placówkę partnerską banku – po to by zarabiała pieniądze. Mają też do tego predyspozycje. Naszym celem nie jest masowa produkcja placówek – otwieranie kolejnych punktów tylko po to by wypełnić mapę kolejnymi punktami. Jesteśmy na tyle pewni jakości naszego systemu partnerskiego, że jako jedna z nielicznych instytucji finansowych, nie ograniczamy swoich partnerów zakazem konkurencji. Wierzymy, że jakość obroni się sama.
Rozmawiał (emka)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej