Z Ameryki na Podhale

O drodze do uruchomienia własnego biura nieruchomości opowiada Marta Zagórka, franczyzobiorczyni Re/Max.
W jaki sposób dowiedziała się pani o sieci biur nieruchomości Re/Max?
Re/Max poznałam dzięki mojej siostrze Agnieszcze Cudzich, która od 2004 roku była związana z tą firmą w Kanadzie. To właśnie za granicą, u jej boku, poznawałam system pracy biur, agentów i firmy Re/Max. Wtedy postawiłyśmy sobie za cel sprowadzenie Re/Max w nasze rodzinne strony, co udało nam się zrobić w 2009 roku, kiedy to otworzyłyśmy biuro w Zakopanem. W ubiegłym roku uruchomiłyśmy kolejne biuro, tym razem w Nowym Targu.
Dlaczego zdecydowała się pani zostać franczyzobiorcą biura nieruchomości Re/Max?
Największym atutem marki Re/Max była dla mnie praca z klientami w oparciu o umowy na wyłączność. Obserwowałam to przez dwa lata w Kanadzie i stwierdziłam, że skoro Ameryka (najpierw Stany Zjednoczone, potem Kanada) podjęły się usystematyzowania pracy na rynku nieruchomości i osiągnęły sukces, to inaczej nie może być w Europie i Polsce. Do współpracy przekonał mnie również międzynarodowy zasięg sieci, która działa w 97 krajach oraz udogodnienia dla klientów i partnerów. Jednym z takich narzędzi ułatwiających prowadzenie biura jest międzynarodowa sieć MLS (Multiple Listing Service) - wewnętrzny system prezentacji ofert nieruchomości dostępny internetowo dla klientów i systemowo dla wszystkich agentów Re/Max, pozwalający na wymianę i prezentację ofert naszych klientów.
Czy międzynarodowy zasięg sieci rzeczywiście przekłada się na rozwój lokalnego biura nieruchomości?
Zdecydowanie tak, bo nasi agenci prowadzą sprzedaż nieruchomości klientom, którzy trafili do nas z polecenia agentów związanych z firmą Re/Max w USA, Kanadzie, Austrii, Słowacji. Otrzymujemy tez liczne polecenia od agentów z Polski. Klienci mieszkający na stałe w USA sprzedają nieruchomości z naszym biurem niejednokrotnie nawet nie odwiedzając Polski. To jest możliwe i co więcej - mamy stały kontakt z klientami, systematycznie informujemy co dzieje się z ofertą.
Jaka jest pani opinia na temat zniesienia licencji pośrednika?
Zmiana ustawy i zniesienie licencji pośrednika w obrocie nieruchomościami spowodowała wręcz większe zainteresowanie klientów naszymi biurami. Okazuje się, że dzisiejszy klient to osoba świadoma swoich potrzeb. Nasze usługi, system pracy i przygotowanie agentów w zakresie obsługi sprzedaży nieruchomości są dla klienta kluczowymi elementami w podejmowaniu decyzji o współpracy z nami.
Więcej informacji z rynku nieruchomość można znaleźć na portalu LokalnaBiznes.pl
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej