Alkohole? Nie przy szkole
W przypadku otwarcia sklepu monopolowego nie wystarczy znaleźć dobry lokal. Trzeba też spełnić wymogi formalne.
Ostatnio frontowe wejście do ursynowskiego sklepu monopolowego zostało zamknięte. Powód? Sklep ma koncesję na sprzedaż alkoholi i znajdował się zbyt blisko szkoły. Dobór lokalizacji sklepu monopolowego nie jest łatwy, z czego zdają sobie sprawę właściciele sieci sklepów całodobowych Aurora.
- Odpowiedni lokal musi spełnić szereg wymagań - mówi Małgorzata Hubrich, specjalistka ds. franczyzy w firmie Aurora - chodzi mi nie tylko o jego wielkość, lecz przede wszystkim lokalizację. Sklep powinien być usytuowany przy drogach często uczęszczanych zarówno przez pieszych, jak i samochody. W tym drugim przypadku należy pamiętać, aby w pobliżu dostępny był parking. Dobrym pomysłem jest także ulokowanie sklepu przy wjazdach na duże osiedla. Należy też pamiętać o zachowaniu wystarczającej odległości od punktów chronionych, np. szkół i przedszkoli.
Całodobowe sklepy monopolowe Aurora istnieją od 2011 roku i są zlokalizowane wyłącznie w województwiach małopolskim i podkarpackim. W chwili obecnej sieć dysponuje sześcioma placówkami własnymi i dwoma franczyzowymi. Do końca roku ma się powiększyć o 4 sklepy, które będą otwierane w dwumiesięcznych odstępach czasu. Właściciele sieci wyszli naprzeciw trudnemu procesowi poszukiwań lokali. Franczyzobiorcom oferują przekazanie własnych placówek, także tych już działających z udokumentowanymi obrotami. Można także zaproponować własne lokale, jednak muszą one spełniać wyżej wymienione wymagania.
Aurora współpracuje na wyłączność z marką Everyday Cafe, dzięki czemu w ofercie ma również gorące przekąski. Na ulokowanie i magazynowanie asortymentu potrzebne jest przestronne zaplecze oraz magazyn o łącznej powierzchni min. 50 m2. W przypadku braku magazynu tworzy się z mebli ścianki wydzielające odpowiednią powierzchnię. Franczyzobiorca z początku ponosi koszt 20 tys. zł, który jest w pełni inwestowany w nową placówkę. Opłata bieżąca jest uzależniona od utargu sklepu.
W przypadku biznesu całodobowego konieczne jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom. Najlepszym rozwiązaniem jest tzw. "przeciw-napadówka", czyli pilot, za pośrednictwem którego wzywa się agencję ochrony. Instalacja takiego urządzenia to koszt od 200 do 400 zł, natomiast miesięczny abonament dla agencji ochrony kosztuje 20-40 zł. Sklepikarze, aby nie kusić złodziei, nie zostawiają na noc utargu w kasie. Dodatkowym zabezpieczeniem jest zamontowanie krat wewnątrz sklepu tak, żeby klient mógł wejść do środka i tam przez okienko w kracie zamówić i odebrać towar.
(amp)
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


