BoConcept po transferach

BoConcept nie posiada już salonów własnych. Wszystkie przekazał w ręce franczyzobiorców.
Jeszcze w połowie ubiegłego roku tylko dwa z sześciu salonów meblowych BoConcept działało we franczyzie. Dziś już wszystkie placówki należą do franczyzobiorców. Takie były wytyczne międzynarodowej centrali sieci.
- Właściciele salonów w Warszawie i Gdyni to byli menedżerowie firmy BoConcept, którzy przez lata zarządzali firmą BoConcept Retail Poland, a w pewnym momencie zdecydowali się przejąć salony, prowadzić samodzielną działalność biznesową i wykorzystać w praktyce swoje kompetencje i wiedzę – mówi Joanna Łozińska, menedżer ds. PR w BoConcept Retail Poland. – Natomiast właściciele salonów w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu, nie wywodzą się z szeregów BoConcept ani z branży meblarskiej, ale mieli doświadczenia w handlu produktami luksusowymi. Jednak wszyscy partnerzy interesują się wzornictwem i znają doskonale swoje lokalne rynki.
Przedstawicielka BoConcept twierdzi, że taki system przyniesie korzyści obu stronom. Centrali – bo ograniczy koszty i zyska zaangażowanych menedżerów w sklepach swojej marki, a franczyzobiorcom – bo przejmą w zarządzanie sprawdzony już w rynkowych warunkach biznes. „Transfery” wymagały jednak odpowiedniego przygotowania.
- To nie był uciążliwy proces ani dla nas ani, mam nadzieję, dla naszych klientów, mimo iż dodatkowo wiązał się ze zmianą lokalizacji naszego flagowego salonu w Warszawie. Był on natomiast dosyć skomplikowany logistycznie i organizacyjnie. Wymagał od nas wszystkich dużo pracy i zaangażowania. Najważniejsze zmiany organizacyjne nie miały wpływu na postrzeganie marki i nie wprowadzały niewygody dla klienta – mówi Łozińska.
Zgodnie z założeniami zarządu BoConcept w Polsce jest jeszcze miejsce na 2-4 salony tej marki. Nowe placówki będą otwierane już w systemie franczyzowym. - Obecnie jesteśmy zainteresowani nawiązaniem współpracy z potencjalnymi partnerami w Łodzi i Poznaniu, w dalszej kolejności myślimy o Toruniu/Bydgoszczy czy Białymstoku – zapowiada Łozińska.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej