Z franczyzobiorcą taniej
O strategii przekazywania sklepów własnych Top Secret i TextilMarket w ręce partnerów opowiada Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.
Czym podyktowana jest decyzja o przekazywaniu własnych punktów w ręce zewnętrznych przedsiębiorców?
Współpraca z franczyzobiorcami i ajentami jest dla nas korzystniejsza. Obniżamy koszty centrali, gdyż koszty zatrudnienia pracowników pozostają po stronie partnera, a my zarabiamy na ustalonej prowizji. Oczywiście wszystko zależy od osoby przejmującej sklep i jego lokalizacji, ale dla placówki zmiany te najczęściej są korzystne. Niejednokrotnie franczyzobiorcy lepiej zarządzają kosztami i wydajniej pracują, co wpływa na podwyższenie jej rentowności. Po naszej stronie pozostaje wsparcie partnera oraz kontrola, czy spełniane są określone w umowie standardy.
Ile takich „konwersji" miało miejsce do tej pory?
Od wielu lat rozwijamy sieć sprzedaży marki Top Secret w oparciu o współpracę z franczyzobiorcami, a od 2012 roku koncentrujemy się przede wszystkim na tym modelu, który uzupełniony został współpracą z ajentami. Obecnie w ramach sieci franczyzowej w sektorze modowym w Polsce i za granicą działają 184 sklepy, a prawie 40 sklepów własnych w Polsce jest zarządzanych przez ajentów. W sektorze dyskontowym natomiast model ajencyjny jest stopniowo wprowadzany od 2013 roku. W tej chwili w tej formule działa 71 spośród 289 sklepówTextilMarket.
Jakie są warunki przejęcia sklepu w przypadku każdej z marek?
W przypadku ajencji, zarówno sieci TextilMarket jak i Top Secret, wymagamy prowadzenia własnej działalności gospodarczej i doświadczenia w prowadzeniu podobnego biznesu. Rekrutujemy ajentów, którym przekazujemy do zarządzania własne placówki TextilMarket lub Top Secret. W ramach sieci Top Secret w ręce agentów przechodzą istniejące już sklepy, a w TextilMarket poszukujemy też ajentów, którzy mają świadomość prowadzenia własnego biznesu oraz posiadają własne lokale. W sieci dyskontowej koszty adaptacji oraz wyposażenia lokalu pozostają po stronie TextilMarket, natomiast ajent jako nasz partner świadczy nam usługę obsługi sprzedaży.
Czy przejmujący sklep zna jego historię finansową i ma możliwość zapoznania się z jego biznesową specyfiką?
W przypadku przejmowania istniejących lokalizacji oczywiście jest możliwość zapoznania się z historią finansową danego sklepu. Często bywa tak – szczególnie w sieci TextilMarket - że dotychczasowi kierownicy poszczególnych placówek decydują się na podjęcie działalności ajencyjnej i wtedy siłą rzeczy posiadają już pełną wiedzę o wynikach finansowych danego sklepu. W przypadku nowych sklepów ajent otrzymuje od nas planowane założenia sprzedażowe i finansowe - opracowywane indywidualnie dla każdej z lokalizacji.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

