Człowiek orkiestra
Maciej Kopij pod trzema szyldami prowadzi osiem placówek – w tym pod logo Meritum Bank. Mówi, że na tym nie poprzestanie.
Jest przedsiębiorcą od 15 lat. Niemal od początku działa w branży finansowej. Prowadził biura pośrednictwa finansowego, zajmował się sprzedażą ratalną, sprzedażą kart etc. Obecnie prowadzi placówki partnerskie dwóch banków oraz dwie własne placówki brokerskie. W sumie zarządza ośmioma punktami. Jest jednym z 24 partnerów Meritum Banku, którzy prowadzą więcej niż jedną placówkę. Maciej Kopij ma ich trzy: w Malborku, Sztumie i Kwidzynie.
Meritum Bank jest pierwszym bankiem w Polsce, który zrezygnował z kosztownej budowy sieci własnych oddziałów i postawił na sieć partnerską, jako główny kanał dystrybucji. Swoich partnerów bank pozyskuje między innymi spośród pośredników finansowych, którzy oferują jego produkty. Do Meritum przystępują też właściciele małych sieci z tej branży oraz partnerzy banków.
Na pytanie, skąd pomysł na prowadzenie placówki partnerskiej Meritum Banku, Maciej Kopij odpowiada: – To dzięki jednemu z menedżerów, z którym znamy się od lat – wyjaśnia. – Kiedy zaczęli budować sieć Meritum, zadzwonił do mnie z propozycją, a ja się zdecydowałem. Bankowość to dziedzina, w której bardzo ważne są relacje i zaufanie do człowieka – dodaje.
Nie bez znaczenia okazały się również reguły, którymi rządzi się Meritum Bank. Dzięki brakowi zakazu konkurencji Maciej Kopij nie musiał z niczego rezygnować czy zamykać dotychczas prowadzonych placówek. – Jesteśmy jedną z nielicznych instytucji finansowych, które nie ograniczają swoich partnerów zakazem konkurencji. Wiążemy się z osobami, którzy wiedzą, po co zakładają biznes i naprawdę chcą zarabiać pieniądze. Ograniczanie takich ludzi nie ma sensu. Takie podejście się sprawdza. Potwierdzają to kolejne firmy, z którymi nawiązujemy współpracę oraz nowi franczyzobiorcy – wyjaśnia Jacek Biskup, dyrektor departamentu zarządzania siecią partnerską Meritum Banku.
Filozofią Meritum Banku jest budowanie sieci, w której sprzedaż generowana jest przez przedsiębiorczych ludzi, działających we własnym dobrze pojętym interesie. Meritum szuka ludzi, którzy nie tylko chcą zarabiać pieniądze, ale i mają do tego predyspozycje – deklaruje centrala banku. Na pytanie o przymioty idealnego franczyzobiorcy, Jacek Biskup odpowiada, że to człowiek, który wierzy w siebie i wobec siebie ma największe oczekiwania. To także osoba, która zamiast szukać winnych niepowodzenia, szuka wyjścia z trudnej sytuacji. Wszystkie te warunki zdaniem Jacka Biskupa z naddatkiem spełnia Maciej Kopij.
On sam mówi, że przede wszystkim łatwo dostosowuje się do zmian w otoczeniu rynkowym. – Decyzje podejmuję szybko i niezależnie, naturalnie po konsultacjach z żoną – deklaruje z uśmiechem. Kopij twierdzi, że biznes bankowy nie należy dziś do najłatwiejszych. – Rynek jest znacznie bardziej wymagający niż kilka lat temu, kiedy klienci sami przychodzili do placówek. Dzisiaj rzeczywistość premiuje doświadczenie i przedsiębiorczość – dodaje.
Maciej Kopij należy do Rady Partnerów Meritum Banku, która reprezentuje interesy franczyzobiorców sieci w relacjach z bankiem. Za pośrednictwem rady partnerzy Meritum wnoszą swoje uwagi i propozycje. Często zdarza się, że są one wdrażane w całej sieci – także w placówkach własnych banku. Takie zmiany dotyczyły między innymi systemu IT oraz produktów, choćby Biznes Pożyczki dla rolników.
Swoją prywatną siecią ośmiu placówek Maciej Kopij zarządza wspólnie z żoną. We wszystkich jego punktach funkcjonuje system monitoringu, wszystkimi placówkami może zarządzać zdalnie, jednak – jak mówi – najlepsza technologia nie zastąpi wizyty właściciela w placówce. – Pańskie oko konia tuczy – kwituje. Zapowiada, że w biznesie nie powiedział jeszcze ostatniego słowa, ale o szczegółach nie chce mówić. Mimo napiętego kalendarza Kopij znajduje czas na sportowe pasje: kajakarstwo i bieganie. Należy do drużyny Meritum – wytrawnych maratończyków, którzy startują w biegach z logo banku. Kopij będąc partnerem Meritum przebiegł swój pierwszy maraton i zdobył pierwsze medale Mistrzostw Polski w kategorii Masters.
(emka)
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


