Dwa otwarcia i jedno zamknięcie – oto bilans L’Occitane en Provence z ostatnich 16 miesięcy. Sieć salonów z kosmetykami obejmuje obecnie 21 placówek własnych.
- Cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami. Myślę, że w tym roku uda się uruchomić dwa pierwsze sklepy na licencji. Najbardziej prawdopodobne są otwarcia w Białymstoku i Rzeszowie – mówi Mikołaj Pietrzak, dyrektor generalny L'Occitane Central & Eastern Europe.
Przyznaje jednocześnie, że poszukiwania franczyzobiorców idą dość mozolnie. Powodem może być z jednej strony wysoka kwota inwestycji (sięgająca ok. 120 tys. zł), a z drugiej trudna sytuacja całej branży.
- W 2013 roku koniunktura na rynku kosmetyków nie była łaskawa dla przedsiębiorców. Rynek rósł w tempie zaledwie 2 proc., co było spowodowane niepewnością wśród konsumentów. Nam udało się powiększyć obroty o 4 proc. i sieć sprzedaży o jeden sklep, toteż uważam, że na tle branży wyszliśmy nieźle. Spodziewam się, że w tym roku klienci wydadzą na kosmetyki więcej. Wzrost rynku na poziomie 4 proc. jest realny – tłumaczy Pietrzak.
L’Occitane en Provence wspiera franczyzobiorców w zakresie doboru lokalizacji, przygotowania planu aranżacji lokalu, a także merchandisingu i organizacji szkoleń. Oprócz sieci sklepów z kosmetykami do pielęgnacji twarzy i ciała pod swoim szyldem, spółka oferuje też koncept skierowany dla przedsiębiorców z branży hotelarskiej.
- SPA by L’Occitane to propozycja poszerzenia usług hotelu o usługi SPA, świadczone zgodnie z naszym know-how i przy użyciu naszych kosmetyków. Jak dotąd w Polsce skorzystały z niej dwa hotele – GrandHotel Tiffi na Mazurach oraz Uroczysko Siedmiu Stawów na Dolnym Śląsku – mówi Pietrzak.
(gum)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/8465/zmiany-tylko-kosmetyczne/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72950 [country_item] => pl [description] => Przedstawiciele L’Occitane en Provence są w kontakcie z potencjalnymi partnerami. Twierdzą, że debiutanckie otwarcie we franczyzie jest blisko. [path] => 0e3/f20/loccitane.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 22377 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78060 [country_item] => pl [description] => Przedstawiciele L’Occitane en Provence są w kontakcie z potencjalnymi partnerami. Twierdzą, że debiutanckie otwarcie we franczyzie jest blisko. [path] => 135/dcc/loccitane-galeria-mokotow.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 279 [itemserver_id] => 20414 ) ) ) [og_image] => 135/dcc/loccitane-galeria-mokotow.jpg [article_date_formated] => 24.04.2014 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78060 [country_item] => pl [description] => Przedstawiciele L’Occitane en Provence są w kontakcie z potencjalnymi partnerami. Twierdzą, że debiutanckie otwarcie we franczyzie jest blisko. [path] => 135/dcc/loccitane-galeria-mokotow.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 279 [itemserver_id] => 20414 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78060 [country_item] => pl [description] => Przedstawiciele L’Occitane en Provence są w kontakcie z potencjalnymi partnerami. Twierdzą, że debiutanckie otwarcie we franczyzie jest blisko. [path] => 135/dcc/loccitane-galeria-mokotow.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 279 [itemserver_id] => 20414 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Adopt Parfums [id] => 2305 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2305/adopt-parfums/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209443 [country_item] => pl [description] => [path] => d97/4db/adopt-new-logo-quadri_1_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 206 [itemserver_id] => 51821 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209444 [country_item] => pl [description] => [path] => d43/6aa/43.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51822 ) [1] => Array ( [pid] => 209445 [country_item] => pl [description] => [path] => d58/07c/44.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51823 ) [2] => Array ( [pid] => 209446 [country_item] => pl [description] => [path] => 30e/6a5/30.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51824 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Aromas Artesanales [id] => 2315 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/2315/aromas-artesanales/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211126 [country_item] => pl [description] => [path] => d25/2ad/projekt_bez_nazwy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 317 [img_height] => 107 [itemserver_id] => 52221 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211111 [country_item] => pl [description] => [path] => 89b/60b/1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52216 ) [1] => Array ( [pid] => 211109 [country_item] => pl [description] => [path] => b81/e9e/4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52214 ) [2] => Array ( [pid] => 211110 [country_item] => pl [description] => [path] => 410/698/5.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52215 ) [3] => Array ( [pid] => 211108 [country_item] => pl [description] => [path] => 79e/034/3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52213 ) [4] => Array ( [pid] => 211107 [country_item] => pl [description] => [path] => 3c5/9b6/2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52212 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Folkstar [id] => 2197 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/2197/folkstar/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186671 [country_item] => pl [description] => [path] => 511/e89/logo_skr_t.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 386 [itemserver_id] => 46603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186637 [country_item] => pl [description] => [path] => 28a/a81/dsc_8638.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46595 ) [1] => Array ( [pid] => 186639 [country_item] => pl [description] => [path] => c04/5e0/297a5780.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46597 ) [2] => Array ( [pid] => 186638 [country_item] => pl [description] => [path] => 5da/815/_od_sklep1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 795 [img_height] => 795 [itemserver_id] => 46596 ) [3] => Array ( [pid] => 186635 [country_item] => pl [description] => [path] => e5d/b20/297a6392.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1280 [itemserver_id] => 46593 ) [4] => Array ( [pid] => 186636 [country_item] => pl [description] => [path] => b96/5a1/dsc_8572.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46594 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Yves Rocher [id] => 66 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/66/yves-rocher/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214721 [country_item] => cz [description] => [path] => 6fd/2c1/yvesrocher_lg_corpo_2020_hposi_yr_bt_fr.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 139 [itemserver_id] => 16438 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214717 [country_item] => cz [description] => [path] => 7d1/6b6/2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 967 [img_height] => 598 [itemserver_id] => 16434 ) [1] => Array ( [pid] => 214716 [country_item] => cz [description] => [path] => 33f/6ea/1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 880 [img_height] => 532 [itemserver_id] => 16433 ) [2] => Array ( [pid] => 214720 [country_item] => cz [description] => [path] => 897/162/p3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 585 [img_height] => 375 [itemserver_id] => 16437 ) [3] => Array ( [pid] => 214881 [country_item] => cz [description] => [path] => 91a/1ea/yr2407_iw_75_discount_1038x1038.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1038 [img_height] => 1038 [itemserver_id] => 16446 ) ) ) ) ) )Zmiany tylko kosmetyczne

L’Occitane en Provence wciąż czeka na pierwszego franczyzobiorcę. Na razie marka do współpracy pozyskała hotele.
Dwa otwarcia i jedno zamknięcie – oto bilans L’Occitane en Provence z ostatnich 16 miesięcy. Sieć salonów z kosmetykami obejmuje obecnie 21 placówek własnych.
- Cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami. Myślę, że w tym roku uda się uruchomić dwa pierwsze sklepy na licencji. Najbardziej prawdopodobne są otwarcia w Białymstoku i Rzeszowie – mówi Mikołaj Pietrzak, dyrektor generalny L'Occitane Central & Eastern Europe.
Przyznaje jednocześnie, że poszukiwania franczyzobiorców idą dość mozolnie. Powodem może być z jednej strony wysoka kwota inwestycji (sięgająca ok. 120 tys. zł), a z drugiej trudna sytuacja całej branży.
- W 2013 roku koniunktura na rynku kosmetyków nie była łaskawa dla przedsiębiorców. Rynek rósł w tempie zaledwie 2 proc., co było spowodowane niepewnością wśród konsumentów. Nam udało się powiększyć obroty o 4 proc. i sieć sprzedaży o jeden sklep, toteż uważam, że na tle branży wyszliśmy nieźle. Spodziewam się, że w tym roku klienci wydadzą na kosmetyki więcej. Wzrost rynku na poziomie 4 proc. jest realny – tłumaczy Pietrzak.
L’Occitane en Provence wspiera franczyzobiorców w zakresie doboru lokalizacji, przygotowania planu aranżacji lokalu, a także merchandisingu i organizacji szkoleń. Oprócz sieci sklepów z kosmetykami do pielęgnacji twarzy i ciała pod swoim szyldem, spółka oferuje też koncept skierowany dla przedsiębiorców z branży hotelarskiej.
- SPA by L’Occitane to propozycja poszerzenia usług hotelu o usługi SPA, świadczone zgodnie z naszym know-how i przy użyciu naszych kosmetyków. Jak dotąd w Polsce skorzystały z niej dwa hotele – GrandHotel Tiffi na Mazurach oraz Uroczysko Siedmiu Stawów na Dolnym Śląsku – mówi Pietrzak.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej