Do Starbuck’s na wino?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

- Starbucks poszerzy swoje menu o czerwone wina i przekąski, pasty, a być może nawet o piwo. Zmiany obejmą tysiące placówek – zapowiedział dyrektor operacyjny Troy Alstead w wywiadzie dla portalu Bloomberg. – Testowaliśmy ten pomysł dość długo i można powiedzieć, że wypalił. Po rozszerzeniu menu w sposób o którym mówię, wieczorne wolumeny sprzedaży dość znacząco wzrosły i było tak w lokalach o różnym położeniu geograficznym.

Menu ma się powiększyć nie tylko o alkohol, ale również o herbaty i soki. To nie koniec zmian: Starbuck’s zapowiada, że chce wprowadzić na rynek aplikację na smartphony umożliwiającą dokonywania zamówień z wyprzedzeniem. Innowacje mają spowodować, że Starbuck's podwoi swoją rynkową wartość do około 100 mld dolarów.

Eksperyment z alkoholem w sieci kawiarni rozpoczął się już w październiku 2010 r. w Seattle, kolebce Starbuck's pod szyldem Starbuck’s Evenings. W styczniu 2012 r. firma zwiększyła liczbę placówek oferujących alkohol o 25 lokacji w Atlancie, Chicago i innych amerykańskich miastach. Obecnie jest ich około 40.

Specjaliści od marketingu mają wątpliwości co do słuszności pomysłu menedżerów sieci Starbuck's. – Ta firma w gruncie rzeczy w dużej mierze polegała na marketingu sensorycznym. Po wejściu do kawiarni klient wciągał nosem aromat fantastycznej kawy. Czy po wprowadzeniu do oferty alkoholu i dań typowych dla restauracji to wrażenie zostanie zachowane? – zastanawia się na łamach „Forbes” Roger Dooley, specjalista od neuromarketingu. Przypomina, że Starbuck's wprowadził, a potem wycofał ze swojej oferty śniadaniowej produkty oparte na jajkach z tego właśnie powodu: zabijały zapach kawy.

Być może Starbuck's zdecydował się na szerokie wprowadzenie zmian do menu w wyniku tego, co dzieje się na rynku kawy. Jeszcze w grudniu 2013 r. kawa kosztowała średnio 106,56 centów amerykańskich za funt (czyli 453,6 grama), w połowie kwietnia już 170,3 centów – podaje International Coffee Organization. Kawa gwałtownie drożeje od końca stycznia, bo Brazylia - największy producent kawy na świecie - ogłosiła, że w styczniu odnotowała najmniej opadów deszczu od 60 lat, a drzewa kawowe są w fatalnym stanie. Zbiory kawy mogą być w tym roku rekordowo niskie. Oznacza to, że pod koniec roku kawa może znacząco podrożeć, a więc kawiarnie mogą mieć problemy ze sprzedażą.

Starbuck's to obecnie sieć około 20,1 tys. kawiarni, obejmująca w grudniu 2013 r. swoim zasięgiem 55 krajów, zatrudniająca 151 tys. ludzi, która w 2012 r. osiągnęła przychody rzędu 13,3 mld USD. Jednak sieć dość późno zawitała w nasz region Europy. W Polsce pierwszy lokal uruchomiono 7 kwietnia 2009 r., a dopiero w lutym 2010 r. Starbuck's zawitał do Szwecji.

Starbuck's powstał w 1971 r., kiedy to Howard Schultz startował z jedną kawiarnią w Seatlle. Czynników, które zadecydowały o sukcesie tej firmy było kilka. Najważniejszym było stworzenie potrzeby picia kawy w komfortowych warunkach, stworzenie mody na picie kawy. Starbuck's potrafił również wprowadzić innego rodzaju innowację na rynku kawy: klienci, którzy nie mieli czasu by spokojnie wypić napój, mogli ją zabrać na wynos w stabilnym i ładnym kubeczku.

Menedżerowie Starbuck's potrafią reagować na zmieniające się warunki rynkowe. W 2008 r. zdecydowali się na zamknięcie blisko 1 tys. kawiarni, co było rezultatem drastycznych spadków sprzedaży w dobie kryzysu finansowego. Dzięki temu firma zredukowała w jednym roku koszty operacyjne o 580 mln USD. W ubiegłym roku Starbuck's kupił firmę Teavana Holdings za 626 mln USD, pod koniec tego roku zamierza zacząć otwierać herbaciarnie w USA.


Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €