Jak firma z firmą

Współpraca z firmami, a nie klientami detalicznymi, opłaca się bardziej franczyzobiorcom Office1.
Marcin i Beata Kowalscy dwa lata temu zostali franczyzobiorcami Office1. Ojciec przedsiębiorcy jest z zawodu poligrafem, dzięki czemu przedsiębiorca poznał tajniki druku i obróbki graficznej, co na co dzień przydaje się w prowadzonym biznesie. Małżeństwo pochodzi z liczącej 20 tys. mieszkańców mazurskiej miejscowości i właśnie tam zdecydowali się otworzyć biuro Office1.
- Na lokalnym rynku była tylko jedna konkurencyjna firma. Poza tym klienci często realizowali zakupy artykułów biurowych w sklepach internetowych, na przykład za pośrednictwem Allegro – wyjaśnia franczyzobiorca.
Oprócz świadczenia typowych usług biurowych oraz sprzedaży artykułów, biuro poszerzył ofertę o tłumaczenia przysięgłe. Nawiązał współpracę z tłumaczami, którzy realizują zlecenia zebrane w punkcie Office1. – W związku z licznymi wyjazdami na Zachód mieszkańców Mazur konieczne jest tłumaczenie wielu dokumentów – dodaje przedsiębiorca.
Jak sam mówi w tym biznesie nie można bazować na kliencie detalicznym, nawet jeśli usługi i produkty obłożone są wyższą marżą. Najcenniejszymi klientami są firmy. Im jednak trzeba zaoferować korzystniejszą cenę, ponieważ wybierają najtańszą ofertę na podstawie wysłanych zapytań ofertowych. Dzięki wygraniu w takich mini przetargach można nawiązać dłuższą współpracę i realizować większe zamówienia. Do tego konieczna jest jednak umowa Office1 z hurtowaniami artykułów i urządzeń biurowych oraz akcesoriów komputerowych. Nowo wybrany prezes Office1, Tomasz Maciejowicz, deklaruje, że będzie negocjował jak najkorzystniejsze dla sieci warunki handlowe. Obecnie pod logo Office1 działa 15 biur.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej