Najpierw rozpoznawalność, potem franczyza

Maxi Zoo, sieć sklepów zoologicznych, pracuje nad rozpoznawalnością swojej marki w Polsce. Franczyza może pomóc jej w rozwoju.
W Polsce działa ponad 3 tys. sklepów zoologicznych. W województwie mazowieckim jest ich ponad 400, zaś w świętokrzyskim ponad 50. Trudno spodziewać się dużych wzrostów, ponieważ, jak podaje firma badawcza ACNielsen, hipermarkety i supermarkety generują 70 proc. ogólnej wartości sprzedaży karm dla zwierząt. Mimo to nadal powstają sklepy specjalistyczne, takie jak Kakadu, pod logo którego działa ok. 40 punktów sprzedaży. Chrapkę na udział w polskim rynku ma także sieć Maxi Zoo. Ta niemiecka sieć posiada obecnie ponad 1,3 tys. sklepów w 12 europejskich krajach. Cztery z nich działają w Polsce. Po Warszawie i Poznaniu przyszła pora na podwarszawski Milanówek, a konkretnie centrum handlowe Vendo Park. Do końca roku firma planuje otworzyć jeszcze 7 sklepów w naszym kraju, głównie w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
- Widzimy ogromny potencjał na polskim rynku. Szacujemy go docelowo na ponad 100 sklepów. Proces oceny lokalizacji jest bardzo dokładny i uwzględnia takie czynniki jak struktura demograficzna w otoczeniu sklepu, potencjał ekonomiczny, a przede wszystkim liczba zwierzaków, które posiadają mieszkańcy – mówi Wojciech Kamiński, menedżer ds. rozwoju Maxi Zoo na Polskę.
Sklepy Maxi Zoo zlokalizowane są na terenie dużych obiektów handlowych. Mimo że w innych krajach sklepy są prowadzone głównie przez franczyzobiorców, w Polsce firma planuje otwierać na razie tylko placówki własne.
- Dopiero wchodzimy do Polski, dlatego na początku musimy popracować nad rozpoznawalnością. Wiąże się to z bardzo dużymi nakładami finansowymi, które dla franczyzobiorców stanowiłyby zapewne dużą barierę. Franczyza pozbawiłaby nas kontroli nad marką w tak ważnym etapie działalności, dlatego też nie decydowaliśmy się na razie na tę formę współpracy - tłumaczy Wojciech Kamiński. - Być może w przyszłości zdecydujemy się na franczyzę, ale zrobimy to dopiero gdy uznamy, że jesteśmy już naprawdę silną i atrakcyjną marką, która zaoferuje duże korzyści, a nie tylko pracę pod wspólnym szyldem.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej