Giełda jak ekspozycja
Briju prezentuje swoją biżuterię w dobrze oświetlonych witrynach, zaś wyniki finansowe na giełdzie.
Pod logo Briju działa na razie 7 sklepów z biżuterią, w tym 3 franczyzowe. Na razie, bo do końca roku ma być ich 20, a 2015 – 42. Takie są założenia budżetowe spółki Briju, która oprócz sprzedaży detalicznej jest jednocześnie producentem biżuterii i współpracuje z ok. 60 sklepami w całej Polsce. W minionym tygodniu spółka Briju zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych. Z giełdą franczyzodawca był już związany, ale jego akcje były notowane na rynku New Connect.
Sklepy Briju powstają w dużych centrach handlowych. Nie straszna im konkurencja Apartu i Kruka. – Od konkurencji wyróżniamy się aranżacją wnętrza. Klasyczne brązy zastąpiliśmy połączeniem bieli z czernią. Biżuteria jest dokładnie oświetlona i wystawiona w cube’ach, czyli półkach stanowiących autonomiczne wyspy. Dzięki temu eksponowaną biżuterię można podziwiać z każdej strony. Ponadto istnieje możliwość częstej rotacji półek, co pozwala obejrzeć całą dostępną ofertę sklepu – wyjaśnia Piotr Bakiera, dyrektor ds. marki w sieci Briju.
Inwestycja w sklep Briju wynosi 4 tys. zł za metr kwadratowy. Łatwo policzyć, że na sklep o powierzchni 50 m2 trzeba wydać 200 tys. zł, z czego większa część tych środków stanowi zatowarowanie. W zamian przedsiębiorca otrzymuje nie tylko lokal już pozyskany przez centralę, ale także przeszkolony personel.
- Franczyzobiorca odbywa szkolenie w siedzibie naszej firmy, w Gnieźnie. Właśnie tam poznaje personel dobrany przez naszych ekspertów. Szkolenie dotyczy nie tylko technik sprzedaży, ale także wiedzy na temat biżuterii – metali i kamieni szlachetnych. Dzięki systemowi sprawdzającemu liczbę wejść do sklepu oraz analizie wystawionych paragonów wiemy, kiedy sklep osiąga wyższe obroty, ewentualnie kiedy pracownik gorzej sobie radzi z obsługą klienta – mówi Piotr Bakiera.
Franczyzodawca prowadzi wprowadza do sprzedaży w ciągu całego roku tematyczne kolekcje, na przykład z okazji Walentynek i Dnia Matki. Biżuterią można obejrzeć nie tylko w przeszklonych półkach, ale także na monitorach telewizyjnych wiszących na jednej ze ścian.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

