Z wizytówką do klienta
Panele Reklamowe promują głównie lokalnych przedsiębiorców. Właśnie w tej grupie klientów szukają partnerzy firmy.
W internecie lokalni przedsiębiorcy reklamują się na portalu iPowiat.pl, zaś w realu na panelach, które umieszczane są w windach, albo w postaci pudełek z wizytówkami. Przewaga tej ostatniej formy reklamy polega na tym, że potencjalny klient może schować namiary na konkretną firmę do portfela lub kieszeni.
- Z naszych usług korzystają na przykład hydraulicy, właściciele serwisów komputerowych, czyli przedsiębiorcy, którzy nie dysponują wysokim budżetem reklamowym – wyjaśnia Adrian Wiśniewski, przedstawiciel franczyzodawcy.
Koncept Paneli Reklamowych dotarł do Polski z Czech, gdzie rozwijany jest w 13 miastach liczących minimum 40-50 tys. mieszkańców. Od początku roku firmie udało się pozyskać partnerów w dwóch warszawskich dzielnicach oraz w Pułtusku i Wyszkowie. Wyłączność terytorialna obejmuje albo cały powiat, albo dzielnicę.
- Czasem warto prowadzić biznes w dwóch miastach liczących po 25 tys. mieszkańców, niż w jednym 50-tysięcznym. Wszystko zależy lokalnego rynku, który badamy nie tylko pod kątem demograficznym, ale także uwzględniając liczbę działających na nim firm. Do końca 2014 roku chcielibyśmy pozyskać 20 partnerów – planuje Adrian Wiśniewski.
Cena reklamy w postaci wizytówek w panelu wynosi 20 zł miesięcznie. Umowa jest jednak zwykle podpisywana na pół roku, ponieważ dopiero po tym czasie można mówić o jej skuteczności. W końcu nikt z dnia na dzień nie potrzebuje hydraulika. W cenę wliczona jest także usługa wydruku wizytówek klienta. Franczyzobiorca średnio raz w tygodniu wizytuje panele – dokłada wizytówki nowych klientów oraz uzupełnia te już pobrane. W ten sposób może łatwo policzyć, które wizytówki były najczęściej wyciągane w minionym tygodniu.
Inwestycja w biznes wynosi ok. 8,5 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje do swojej dyspozycji 6 dużych i 4 mniejsze panele wizytówkowe. Tablice są objęte patentem. Ich konstrukcja uniemożliwia pobrania hurtem wielu wizytówek, dzięki czemu nie ma mowy o przypadkowych osobach wyciągających całą zawartość pudełek. Panele umieszczane są w galeriach handlowych, w domach kultury, na terenie pływalni, siłowni, w urzędach i supermarketach. Często dochodzi do barterów między franczyzobiorcami Paneli Reklamowych a zarządcami obiektów, który polega na wstawianiu wizytówek zarządców do paneli zlokalizowanych w innej części miasta.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

