Do ciepłych krajów z rekinami biznesu

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Coroczna konferencja prasowa dotycząca rynku touroperatorów potwierdziła silną pozycję czołowej trójki polskich biur turystycznych - Itaka, TUI Poland i Rainbow Tours to wciąż firmy o największych obrotach. W pierwszej piątce firm o największych przychodach znalazł się także Neckermann Polska i Wezyr Holiday. Pozostałe firmy z rankingu utrzymały swoją pozycję z poprzednich lat, ale większość z nich odnotowała spadek przychodów. Awansem może poszczycić się tylko firma Grecos Holiday – w porównaniu z 2012 r. jej obroty wzrosły o prawie 80 tys. zł.

- Ostatni rok był dobry dla branży turystycznej. Firmom udało się wyjść z kryzysu spowodowanego niepewną sytuacją w krajach arabskich i w Grecji. Sytuacja polityczna w krajach docelowych jest teraz stabilna, gospodarka krajowa też nie przeżywa większych wstrząsów. Jest spokojnie – powiedziała prof. Ewa Dziedzic z Katedry Turystyki Szkoły Głównej Handlowej.

Kryzys 2012 roku pozostawił jednak po sobie spuściznę w postaci zdecydowanej koncentracji sprzedaży w rękach firm z czołówki. Obroty branżowych liderów, czyli Itaki, TUI Poland i Rainbow Tours wyniosły w ubiegłym roku 59 proc. wartości całego rynku turystyki zagranicznej w Polsce.
- Powód jest prosty – po serii bankructw i niewypłacalności małych firm, ludzie chętniej stawiają na sprawdzone biura podróży, wierząc, że duża i znana marka ograniczy ryzyko nieudanych wakacji – powiedział Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki.

Najwięcej wycieczek sprzedają niezależni agenci współpracujący z największymi firmami, najmniej – konsultanci telefoniczni. W grupie liderów sprawdza się też system partnerski.
- Rośnie udział w sprzedaży wycieczek zagranicznych poprzez biura prowadzone przez franczyzobiorców. Duże firmy wiedzą, jak ważna jest sprzedaż bezpośrednia, dokładają więc starań, aby zbudować sieć lojalnych współpracowników – mówiła Ewa Dziedzic.

Trendy w turystyce zagranicznej pozostają bez większych zmian – największą popularnością wciąż cieszą się wyjazdy typowo wypoczynkowe. Polacy wybierają „leżaki” zdecydowanie częściej, niż wycieczki połączone ze zwiedzaniem czy z uprawianiem sportów wodnych. Na wczasy najchętniej udajemy się samolotem. (mt)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €