Przeszkoleni mają lepiej

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Projekt Akademia Eurocash ruszył w 2010 roku jako platforma, której celem jest podnoszenie kwalifikacji właścicieli i pracowników niezależnych sklepów detalicznych. Przez ostatnie cztery lata z kursów organizowanych przez franczyzodawcę skorzystało kilkadziesiąt tysięcy osób. I skorzystają kolejne, bo program daje efekty. Badania tajemniczego klienta pokazały, że jakość usług rośnie.

Ogólna ocena uzyskana w II kw. 2013 r. przez wszystkie sprawdzone sklepy Delikatesy Centrum wynosiła 84,3 proc.. W I kw. 2014 r. wynik ten wzrósł już do 90,9 proc., co stanowi istotną poprawę. A co ważniejsze, wzrosły też zyski franczyzowych sklepów.

- Obserwujemy, że sklepy, których pracownicy i franczyzobiorcy biorą udział w szkoleniach notują lepsze wyniki, niż pozostałe – mówi Carlos Saraiva, prezes Eurocash Franczyza.

- Szkolenia obejmują pięć obszarów: jakość w przypadku produktów świeżych, jakość asortymentu i merchandisingu, jakość obsługi klienta, standardy sieci oraz komunikacja, wizualizacja marki oraz promocje. Ich poprawa jest sprawdzana przez tajemniczych klientów, a wyniki kontroli przekazywane właścicielom sklepów – dodaje

Z obserwacji franczyzodawców wynika, że najwięcej do zrobienia jest w zakresie poprawy jakości obsługi klienta. I to ten element w kolejnych badaniach notuje coraz lepsze wyniki.

- Zależy nam na tym, by klienci czuli emocjonalną więź z naszymi sklepami. Na przykład jeśli stały klient kupuje kilogram mięsa, to sprzedawca powinien zapytać go, jaką potrawę zamierza przygotować i w zależności od odpowiedzi doradzić najlepszy produkt. A być może jeszcze zachęcić do kupna wina, które będzie pasowało do planowanej potrawy – tłumaczy Saraiva. – Dla małych sklepów to szansa na zwiększenie obrotów, a także na zdobycie przewagi nad dyskontami.

Pracownicy i franczyzobiorcy zdobywają wiedzę na warsztatach prowadzonych w sklepach modelowych, a także poprzez szkolenia e-learningowe. Sklepy, które wykorzystują ją w praktyce mogą liczyć na korzyści z systemu motywacyjnego. Raz na kwartał placówki, które w badaniach uzyskały najlepsze wyniki, dostają w ramach nagrody określone kwoty do podziału pomiędzy wszystkich pracowników, którzy odbyli kursy wymagane na danym stanowisku oraz w danym okresie. Kierownik sklepu może liczyć na 650 zł, szeregowi pracownicy – od 200 do 300 zł.

Od początku istnienia programu szkoleniowego Grupa Eurocash przeznaczyła na ten cel blisko 8 mln zł. W sumie na realizację Akademii wspierającej niezależne sklepy detaliczne firma wydała 15,6 mln zł. W przyszłym roku zainwestuje kolejne 5 mln zł.

(gum)

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €