Delikatesowa ekofuzja
Organic Farma Zdrowia pożarła Tradycyjne Jadło i od razu urosła o połowę. Wyniki też się poprawią?
Spółka Organic Farma Zdrowia, prowadząca sieć delikatesów z żywnością ekologiczną, przejęła 10 sklepów Tradycyjne Jadło. Dzięki temu powiększy swój stan posiadania do 35 sklepów i umocni swoją pozycję w Wielkopolsce, gdzie działa połowa z przejmowanych sklepów. Pozostałe mieszczą w Warszawie, Gliwicach i Trójmieście. Tradycyjne Jadło ma w swojej ofercie przede wszystkim wyroby wędliniarskie, przygotowywane według regionalnych, ekologicznych receptur, czyli zgodnie z filozofią Organic Farmy Zdrowia.
- Doskonale znamy rynek, na którym działa Tradycyjne Jadło. Dlatego jesteśmy pewni, że wykorzystując efekt licznych synergii biznesowych, potrafimy zarówno zwiększyć przychody naszej firmy, znacząco wzmocnić pozycję Grupy na rynku, a także rozszerzyć asortyment oferowanych produktów. Ponieważ zainteresowanie konsumentów zdrowym odżywianiem stale rośnie, to perspektywy dla rynku spożywczych produktów naturalnych, regionalnych i ekologicznych są bardzo dobre, co widać po poprawiających się wynikach naszej Grupy. Zależało nam na przyśpieszeniu procesu ekspansji, który istotnie wzmocni naszą pozycję oraz ofertę na rynku - mówi Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia.
Ekspansja przez przejęcie służy marce znacznie lepiej, niż franczyzowy model rozwoju. Spółka Organic Farma Zdrowia działa na rynku od 2003 roku (zaczynała jako Organic Market) i jak dotąd zdołała rozwinąć sieć do 25 sklepów własnych. Rozpoczęte jeszcze w 2009 roku poszukiwania franczyzobiorców zakończyły się fiaskiem. Przejęcie Tradycyjnego Jadła (które z kolei z franczyzy nigdy nie korzystało) oznacza dla Organic skokowy wzrost liczby sklepów - o 40 proc. Zachęcony przejęciem właściciel spółki deklaruje, że w ciągu dwóch lat powiększy sieć do 50 lokalizacji.
- Zmiana szyldów Tradycyjne Jadło na Organic Farma Zdrowia będzie odbywać się stopniowo. Jest to proces, który potrwa kilka kwartałów. Oczywiście od zaraz, choć stopniowo będziemy proponować dotychczasowym klientom sieci Tradycyjne Jadło wybrane produkty, dostępne dotychczas w ofercie Organic Farma Zdrowia. Równocześnie zwiększy się propozycja produktów wędliniarskich w dotychczasowych lokalizacjach Organic Farma Zdrowia. Proces wzajemnego uzupełniania się ofert, jest oczywistym i naturalnym elementem połączenia naszych fim – mówi Sławomir Chłoń.
W 2013 roczne obroty Grupy Organic Farma Zdrowia wyniosły blisko 53 mln złotych i były o 12 proc. wyższe w porównaniu do obrotów z 2012 roku. Sama jednostka dominująca, czyli Organic Farma Zdrowia, po raz pierwszy w historii zanotowała zysk na sprzedaży, sięgający 70 tys. zł. Jednocześnie jednak wynik netto pozostaje ujemny. Strata wyniosła blisko 400 tys. zł. Dla porównania, Tradycyjne Jadło zanotowało w 2013 roku przychody na poziomie 7,2 mln zł (o 24 proc. więcej niż rok wcześniej) i na czysto zarobiło 150 tys. zł. Tylko czy nowy nabytek pomoże właścicielowi na stałe wejść na ścieżkę zysków...?
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


