Petrobiznes dla każdego

Jan Michalak, dyrektor ds. infrastruktury i rozwoju Lotos Paliwa, opowiada prowadzeniu własnej stacji paliw we franczyzie.
Z danych PROFIT system wynika, że we franczyzową stację paliw trzeba zainwestować średnio 2,4 mln zł. Czy całość inwestycji jest po stronie partnera?
Koszt budowy stacji ponosi partner i jest ona jego własnością. Lotos w ramach umowy franczyzowej wspiera jego inwestycję poprzez przekazanie m.in. wizualizacji, mebli, systemu IT i organizując szkolenie dla pracowników. Szczegółowy zakres inwestycji ze strony ustalany jest z partnerem.
Czy partner może samodzielnie wybrać lokalizację swojej stacji?
Nasza oferta kierowana jest głównie do właścicieli stacji już funkcjonujących, zarówno w systemach franczyzowych innych koncernów, jak również stacji niezrzeszonych. Istnieje również możliwość przyjęcia do systemu Partnerstwa Handlowego Lotos właścicieli gruntów, którzy chcieliby przy współpracy ze spółką Lotos Paliwa wybudować i w przyszłości prowadzić własną stację paliw. Preferowane są lokalizacje, które spełniają nasze kryteria rozwoju, niemniej jednak każda ze zgłoszonych ofert nawiązania współpracy spotka się z kompetentnym i rzeczowym doradztwem wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych. Potencjalna lokalizacja jest oceniana przez Kierownika Obszaru Rozwoju i po wstępnej akceptacji, prowadzone są negocjacje warunków umowy, ustalenie warunków handlowych, a ostateczną decyzję podejmuje zarząd.
Na jakich zasadach opiera się współpraca między Lotosem a partnerem?
Partner prowadzi stację na własne ryzyko i odpowiedzialność. Udostępniamy naszą markę w zamian za sprzedaż paliw z Lotos i prowadzenie stacji zgodnie ze standardem sieci. Partner może z naszej strony liczyć na pomoc w podniesieniu standardu i modernizacji stacji, informatyczny system wsparcia sprzedaży, uczestnictwo we wspólnych działaniach marketingowych Grupy Kapitałowej Lotos oraz udział w programie lojalnościowym.
Rozmawiał (gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej