Tajemniczy klient zamawia frytki

Dbanie o standardy jest tym ważniejsze, im bardziej znana marka. Tak samo jest w McDonald’s.
McDonald’s posiada w Polsce 338 restauracji, z czego 207 prowadzą franczyzobiorcy. Współpraca z tak dużą organizacją franczyzową wymaga od centrali szczególnej dbałości o standardy w każdym z lokali. Chodzi przede wszystkim o działanie zgodne z podstawami biznesu McDonald’s: o szybkość i kulturę obsługi oraz o jakość serwowanych produktów. W tym celu franczyzodawca dwa razy w miesiącu przeprowadza audyt w restauracjach licencyjnych. Powszechnie wykorzystywanym sposobem weryfikacji jest instytucja tajemniczego klienta. Tajemniczy klient w trakcie składania zamówienia zwraca uwagę na zachowanie pracownika – czy w prawidłowy sposób doradza przy zakupie, czy potrafi profesjonalnie przekazać klientowi informację pomocną przy wyborze dań z menu.
- Nie możemy sobie pozwolić na uchybienia w którejkolwiek z naszych restauracji, bo rzuca to cień na całą sieć. Klienci są przyzwyczajeni do takich samych wysokich standardów w każdym lokalu McDonald’s. Jeśli audyt placówki przebiegnie pomyślnie, wówczas pracownicy mogą liczyć na premie finansowe. Jeśli zaś odnotujemy jakieś braki, nie ma kar, a jedynie sugestia poprawy konkretnych elementów obsługi – mówi Monika Dąbrowska, menedżer ds. franczyzy McDonald's Polska.
W ostatnim tygodniu czerwca ruszyła budowa trzech nowych lokali: w Kolbuszowej, Sierpcu i Słubicach. Będą to restauracje z linią McDrive. Każda z nich będzie posiadała linię McDrive przeznaczoną dla gości podróżujących samochodami osobowymi. Na zewnątrz powstaną zjeżdżalnie, które umilą czas najmłodszym. McDonald’s Polska planuje otworzyć restauracje w wymienionych miejscowościach na przełomie października i listopada.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...