Dyskonty napędzają Redan

Obroty odzieżowej spółki nakręca przede wszystkim Textilmarket. Franczyza radzi sobie nieco gorzej.
Odzieżowa Grupa Redan ma swoim portfelu marki Top Secret, Troll, Drywash oraz TextilMarket. Pierwszy trzy dostępne są dla franczyzobiorców, ostatnia to dyskonty odzieżowe, otwierane wyłącznie jako punkty własne. To właśnie one w czerwcu okazały się motorem napędowym spółki. W ubiegłym miesiącu szacunkowe obroty Redanu wzrosły o 3,2 proc. (w porównaniu z czerwcem 2013) do 36,7 mln zł. TextilMarket poprawił sprzedaż o 8 proc., podczas gdy pozostałe marki modowe zanotowały spadek obrotów łącznie o 2,5 proc. W obu kanałach spółce udało się natomiast powiększyć powierzchnię sprzedażową.
- Czerwiec był kolejnym miesiącem, w którym przychody sieci dyskontowej TextilMarket rosły r./r. szybciej niż powierzchnia sieci sklepów. Trwające od marca br. osłabienie hrywny wobec złotego powoduje stale niższą wartość sprzedaży uzyskiwanej na Ukrainie po jej przeliczeniu na złote. Osiągnięte w minionym miesiącu wzrosty sprzedaży w części modowej w Polsce nie wystarczyły na pokrycie w całości tego spadku – komentuje Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan.
Wyniki modowej części Redanu (czyli marek Top Secret, Troll, Drywash) w dół ciągnie niepewna sytuacja na Ukrainie, której efektem jest m.in. osłabienie hrywny wobec światowych walut, w tym złotego. Wzrost obrotów w Polsce w tych sieciach nie wystarczył, by zrównoważyć zmniejszenia przychodów na rynku ukraińskim. Redan ma na Ukrainie w sumie 41 sklepów własnych i franczyzowych. Nad Wisłą sieć liczy 291 punktów TextilMarket oraz 262 salony modowe. Redan ma też 18 sklepów franczyzowych w Rosji.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej