Komputronik na wysokich obrotach

Polski dystrybutor sprzętu komputerowego poprawia wyniki. Pomaga mu w tym franczyza.
Wzrost przychodów o 40 proc. i trzykrotna poprawa zysku operacyjnego to bilans Komputronika za rok obrotowy 2013/2014 ( w sieci rok obrotowy nie jest tożsamy z rokiem kalendarzowym, zaczyna się w kwietniu i kończy w marcu następnego roku). Spółka zarobiła na czysto 24 mln zł, przy przychodach na poziomie 1,7 mld zł.
- Miniony rok finansowy to z sukcesem zrealizowane wyzwania związane z rozwojem spółki. Nowe projekty, ekspansja na rynki zagraniczne, reorganizacja struktury grupy kapitałowej oraz intensywny rozwój kanału e-commerce to kluczowe kroki, jakie podjęliśmy w naszym modelu biznesowym – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik.
Spółka odnotowała wzrosty sprzedaży we wszystkich kanałach, ale najwyższy (o połowę) w ramach sprzedaży B2B, czyli do przedsiębiorstw, oraz za granicę. Swoją rolę w podwyższeniu obrotów odegrały punkty partnerskie i franczyzowe, które stanowią większość w liczącej ponad 150 salonów sieci.
- Głównym warunkiem przystąpienia do programu franczyzowego jest stabilna sytuacja finansowa przedsiębiorcy. Nie wymagamy doświadczenia w sprzedaży nowoczesnych technologii, jednak jest ono dodatkowym atutem, który niewątpliwie uwzględniamy w ocenie kandydata. Naszym franczyzobiorcą może zostać przedsiębiorstwo posiadające lokal o powierzchni sprzedażowej, liczącej minimum 40 m2. Jednak z racji szerokiego asortymentu, jaki oferuje Komputronik, preferowane są większe lokale, do 100 m2 – tłumaczy Robert Romanowski, dyrektor ds. rozwoju sieci partnerskiej Komputronik.
Więcej o wymogach lokalowych dla sklepu Komputronik przeczytasz na portalu Lokalnabiznes.pl.
Aż o 40 proc. poprawiła się sprzedaż Komputronika przez internet. Znaczenie dla wyników miały też otwarcia dwóch sklepów wielkopowierzchniowych Komputronik Megastore. Pierwszy powstał w Warszawie, gdzie w ciągu dwóch pierwszych tygodni odwiedziło go ponad 20 tys. osób, dokonując transakcji na łączną kwotę 1,8 mln zł. Kolejny otwarto w Poznaniu.
Pierwsze dane dotyczące nowego roku obrachunkowego również napawają optymizmem. Według wstępnych szacunków, zysk ze sprzedaży w okresie od kwietnia do czerwca był lepszy o 28 proc. od zanotowanego przed rokiem.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej