Sieci handlowe vs Putin
Piotr i Paweł oraz Carrefour deklarują wsparcie dla rolników. Będą promować polskie produkty.
Decyzja władz Rosji a o wprowadzeniu embarga na żywność pochodzącą z Unii Europejskiej, USA, Kanady, Australii i Norwegii poruszyła przedstawicieli rolnictwa i branży spożywczej. Zakaz importu dotyczy produktów, dla których Rosja była jednym z najważniejszych rynków zbytu – m.in. owoców, warzyw, mięsa, nabiału i mleka. Straty mogą być ogromne, bo szacuje się, że ze eksport żywności do Rosji przynosił Polsce rocznie ok. 1,2 mld euro. Ucierpią już nie tylko sadownicy, ale też mleczarze, hodowcy zwierząt, producenci drobiu i ryb.
Gdy rosyjscy celnicy zawrócili spod granicy ciężarówki z 20 tonami polskiego drobiu i taką samą ilością austriackiej wołowiny, minister rolnictwa Marek Sawicki zwołał kryzysowe spotkanie, w którym uczestniczyli reprezentanci Związku Sadowników RP, Agencji Rynku Rolnego, Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, a także przedstawiciele międzynarodowych sieci handlowych, m.in. Tesco i Carrefour. Celem rozmów było ustalenie polityki działania i strategii łagodzenia skutków embargo. Przedstawiciele wielkich sieci supermarketów zadeklarowali, że będą umieszczać na półkach jak najwięcej polskich produktów.
- Na spotkaniu z ministrem Sawickim omawialiśmy konkretne inicjatywy, mające wesprzeć sektor owocowy. Kilka dni temu wysłaliśmy m.in. do współpracujących z nami dostawców pismo, w którym deklarujemy możliwość odbioru większych niż dotychczas ilości jabłek i wsparcia w ich promocji na terenie naszych sklepów. Kierujemy dostawców do konkretnych osób i staramy się maksymalnie uprościć całą procedurę. Jednocześnie, znając doskonałe walory polskich jabłek i ich ogromną popularność na całym świecie, podjęliśmy działania aby zwiększyć ich eksport na inne rynki Carrefour w Europie. Przekazaliśmy propozycję firmie Socomo, która jest centralnym dystrybutorem owoców i warzyw Grupy Carrefour i w tej chwili pracujemy nad rozpoczęciem takiej współpracy. Szczyt sezonu na jabłka przypada na wrzesień i październik, więc w tej chwili działamy bardzo intensywnie, aby wesprzeć polskich sadowników i dostawców w tym najbardziej "gorącym" dla nich okresie – mówi rzeczniczka prasowa Carrefour Polska.
Solidarność z rolnikami i hodowcami obiecuje też Piotr i Paweł rozpoczynając akcję komunikacyjną w swoich sklepach. Polskie produkty będą specjalnie oznakowane, aby klienci nie mieli problemu z odróżnieniem ich od importowanych.
- Inicjatywa nie będzie miała charakteru medialnego, skupiamy się na tym, żeby jak njlepiej wyeksponować polską żywność w sklepach. Spodziewamy się szybkiego odzewu ze strony klientów – już teraz zanotowaliśmy wzrost sprzedaży jabłek, prawodpodobnie będzie też tak z innymi „zakazanymi” produktami – mówi Joanna Przybylska, rzeczniczka prasowa Piotra i Pawła.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


