Sieci handlowe vs Putin

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Decyzja władz Rosji a o wprowadzeniu embarga na żywność pochodzącą z Unii Europejskiej, USA, Kanady, Australii i Norwegii poruszyła przedstawicieli rolnictwa i branży spożywczej. Zakaz importu dotyczy produktów, dla których Rosja była jednym z najważniejszych rynków zbytu – m.in. owoców, warzyw,  mięsa, nabiału i mleka. Straty mogą być ogromne, bo szacuje się, że ze eksport żywności do Rosji przynosił Polsce rocznie ok. 1,2 mld euro. Ucierpią już nie tylko sadownicy, ale też mleczarze, hodowcy zwierząt, producenci drobiu i ryb. 

Gdy rosyjscy celnicy zawrócili spod granicy ciężarówki z 20 tonami polskiego drobiu i taką samą ilością austriackiej wołowiny, minister rolnictwa Marek Sawicki zwołał kryzysowe spotkanie, w którym uczestniczyli reprezentanci Związku Sadowników RP, Agencji Rynku Rolnego, Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, a także przedstawiciele międzynarodowych sieci handlowych, m.in. Tesco i Carrefour. Celem rozmów było ustalenie polityki działania i strategii łagodzenia skutków embargo. Przedstawiciele wielkich sieci supermarketów zadeklarowali, że będą umieszczać na półkach jak najwięcej polskich produktów. 

- Na spotkaniu z ministrem Sawickim omawialiśmy konkretne inicjatywy, mające wesprzeć sektor owocowy. Kilka dni temu wysłaliśmy m.in. do współpracujących z nami dostawców pismo, w którym deklarujemy możliwość odbioru większych niż dotychczas ilości jabłek i wsparcia w ich promocji na terenie naszych sklepów. Kierujemy dostawców do konkretnych osób i staramy się maksymalnie uprościć całą procedurę. Jednocześnie, znając doskonałe walory polskich jabłek i ich ogromną popularność na całym świecie, podjęliśmy działania aby zwiększyć ich eksport na inne rynki Carrefour w Europie. Przekazaliśmy propozycję firmie Socomo, która jest centralnym dystrybutorem owoców i warzyw Grupy Carrefour i w tej chwili pracujemy nad rozpoczęciem takiej współpracy. Szczyt sezonu na jabłka przypada na wrzesień i październik, więc w tej chwili działamy bardzo intensywnie, aby wesprzeć polskich sadowników i dostawców w tym najbardziej "gorącym" dla nich okresie – mówi rzeczniczka prasowa Carrefour Polska.

Solidarność z rolnikami i hodowcami obiecuje też Piotr i Paweł rozpoczynając akcję komunikacyjną w swoich sklepach. Polskie produkty będą specjalnie oznakowane, aby klienci nie mieli problemu z odróżnieniem ich od importowanych.
- Inicjatywa nie będzie miała charakteru medialnego, skupiamy się na tym, żeby jak njlepiej wyeksponować polską żywność w sklepach. Spodziewamy się szybkiego odzewu ze strony klientów – już teraz zanotowaliśmy wzrost sprzedaży jabłek, prawodpodobnie będzie też tak z innymi „zakazanymi” produktami – mówi Joanna Przybylska, rzeczniczka prasowa Piotra i Pawła.
(mt)
 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €