Meritum otwiera i zarabia

Liczba placówek banku wzrosła w ciągu roku o jedną piątą. Zysk – ośmiokrotnie.
W pierwszych sześciu miesiącach 2014 roku Meritum Bank wypracował 27,7 mln zł zysku netto, czyli 8 razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Co prawda bank nie podaje, jaki udział mieli w tym partnerzy banku, ale można domyślać się, że znaczny. Spośród 187 placówek aż 172 prowadzą franczyzobiorcy. Jeszcze w czerwcu ubiegłego sieć liczyła 158 punktów. Sieć dystrybucji Meritum Banku obejmuje również sprzedaż internetową, punkty Tesco Finanse, a także tysiące punktów sprzedaży ratalnej.
- Wysoka rentowność pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. Zamierzamy zwiększać skalę naszej działalności oraz przygotowywać dla naszych klientów kolejne innowacje, zarówno produktowe, jak i technologiczne – komentuje prezes Meritum Banku, Bartosz Chytła.
Meritum Bank kieruje swoją ofertę do średniozamożnych klientów indywidualnych, mikro- i małych firm oraz osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą. Własny punkt sieci we franczyzie mogą otworzyć osoby dysponujące kapitałem na poziomie 30 tys. zł – tyle potrzeba na wyposażenie placówki. Oprócz tego jednak trzeba wziąć pod uwagę koszty indywidualnie negocjowanej opłaty licencyjnej, jak również remontu lokalu. Punkty Meritum Banku powstają w dużych miastach, powyżej 150 tys. mieszkańców. Kogo szuka franczyzodawca?
- Modelowy franczyzobiorca to człowiek, który wierzy w siebie i wobec siebie ma największe oczekiwania. To także osoba, która zamiast szukać winnych niepowodzenia, szuka wyjścia z trudnej sytuacji. Dobry franczyzobiorca wie również, czym zajmują się jego pracownicy, bo nie izoluje się od nich, ale pracuje razem z nimi. To także ktoś, kto pracuje systematycznie przez cały miesiąc – a nie tylko w ostatnie dwa tygodnie, żeby jakoś dopiąć plany sprzedażowe. W biznesie, podobnie jak w sporcie trzeba umieć rozkładać siły. Nie da się pół maratonu przejść spacerem, a drugie pół przebiec sprintem – mówi Jacek Biskup, dyrektor departamentu zarządzania siecią partnerską w Meritum Banku.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej