Raiffeisen zbuduje sieć partnerską

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Te demony to wspomnienie po sieci partnerskiej Polbanku, który Raiffeisen przejął 2012 roku. Jeszcze przed kryzysem Polbank liczył ponad 100 punktów prowadzonych przez franczyzobiorców, ale zawierucha rynkowa na przełomie dekad mocno przetrzebiła szeregi partnerów. Dziś zostało ich 18. Jak dowiedział się Puls Biznesu, Raiffeisen chce jednak zaryzykować i ponownie uruchomić silnik napędowy o nazwie franczyza. Prawdopodobnie docelowo we franczyzie działać będzie większość z ponad 400 polskich placówek banku. Na razie prace są na bardzo wczesnym etapie i nie wiadomo, kiedy można spodziewać się konkretów.
- Ciągle prowadzimy analizy sytuacji i potencjalnych rozwiązań, efekty będą znane jesienią - powiedział portalowi Franchising.pl Marcin Jedliński, rzecznik prasowy Raiffeisen Polbank. 

Z danych PROFIT system wynika, że liczba placówek partnerskich  w 2009 roku przekroczyła 4 tys., ale kolejne lata przyniosły korektę łącznie do poziomu ok. 3,8 tys. punktów. W ostatnich część banków zupełnie zarzuciła koncepcję rozwoju sieci dystrybucji we franczyzie (tak zrobił m.in. ING Bank Śląski), ale nie brakowało takich, które postawiły właśnie na system partnerski. Do tej drugiej grupy należą m.in. Alior Bank, którego centrala przewidziała większy budżet na rozwój sieci partnerskiej, niż własnej, czy Meritum Bank, w którym 172 spośród blisko 190 placówek prowadzą samodzielni przedsiębiorcy.

Jeśli Raiffeisen zdecyduje się wejść we franczyzę, będzie musiał zaproponować partnerom konkurencyjne warunki rozwoju biznesu i dobrze skonstruowane zasady współpracy. Istotna będzie wysokość prowizji, wymagane kwoty inwestycji, ale również zaoferowanie partnerom forum dialogu, które posłuży do konsultowania wszelkich propozycji zmian w sieci. Takie rady partnerów działają w większości obecnych na rynku bankowych sieci partnerskich. Raiffeisen będzie też musiał zdecydować, w jakich lokalizacjach umożliwi partnerom otwieranie placówek. Większość banków rezerwuje dla siebie duże miasta, franczyzobiorców pozyskuje zaś w mniejszych miejscowościach. W ten sposób banki pozyskują partnerów na „trudnym terenie”, bo franczyzobiorcy znają lokalny rynek lepiej, niż korporacja.  

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €