Raiffeisen zbuduje sieć partnerską

Bank ma znacznie trudniejsze zadanie, niż opracowanie zasad współpracy – musi zmierzyć się z demonami przeszłości.
Te demony to wspomnienie po sieci partnerskiej Polbanku, który Raiffeisen przejął 2012 roku. Jeszcze przed kryzysem Polbank liczył ponad 100 punktów prowadzonych przez franczyzobiorców, ale zawierucha rynkowa na przełomie dekad mocno przetrzebiła szeregi partnerów. Dziś zostało ich 18. Jak dowiedział się Puls Biznesu, Raiffeisen chce jednak zaryzykować i ponownie uruchomić silnik napędowy o nazwie franczyza. Prawdopodobnie docelowo we franczyzie działać będzie większość z ponad 400 polskich placówek banku. Na razie prace są na bardzo wczesnym etapie i nie wiadomo, kiedy można spodziewać się konkretów.
- Ciągle prowadzimy analizy sytuacji i potencjalnych rozwiązań, efekty będą znane jesienią - powiedział portalowi Franchising.pl Marcin Jedliński, rzecznik prasowy Raiffeisen Polbank.
Z danych PROFIT system wynika, że liczba placówek partnerskich w 2009 roku przekroczyła 4 tys., ale kolejne lata przyniosły korektę łącznie do poziomu ok. 3,8 tys. punktów. W ostatnich część banków zupełnie zarzuciła koncepcję rozwoju sieci dystrybucji we franczyzie (tak zrobił m.in. ING Bank Śląski), ale nie brakowało takich, które postawiły właśnie na system partnerski. Do tej drugiej grupy należą m.in. Alior Bank, którego centrala przewidziała większy budżet na rozwój sieci partnerskiej, niż własnej, czy Meritum Bank, w którym 172 spośród blisko 190 placówek prowadzą samodzielni przedsiębiorcy.
Jeśli Raiffeisen zdecyduje się wejść we franczyzę, będzie musiał zaproponować partnerom konkurencyjne warunki rozwoju biznesu i dobrze skonstruowane zasady współpracy. Istotna będzie wysokość prowizji, wymagane kwoty inwestycji, ale również zaoferowanie partnerom forum dialogu, które posłuży do konsultowania wszelkich propozycji zmian w sieci. Takie rady partnerów działają w większości obecnych na rynku bankowych sieci partnerskich. Raiffeisen będzie też musiał zdecydować, w jakich lokalizacjach umożliwi partnerom otwieranie placówek. Większość banków rezerwuje dla siebie duże miasta, franczyzobiorców pozyskuje zaś w mniejszych miejscowościach. W ten sposób banki pozyskują partnerów na „trudnym terenie”, bo franczyzobiorcy znają lokalny rynek lepiej, niż korporacja.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej