Redan na froncie
Odzieżowe sieci rosną, a wyniki notują coraz lepsze. Ciągle jednak w dół ciągnie Ukraina.
Operator sieci Troll, Top Secret, Drywash i Textilmarket podsumował pierwsze półrocze 2014. Redan podwyższył wyniki sprzedaży z 300 tys. zł przed rokiem do 3,3 mln zł – ponad dziesięciokrotnie. Udało mu się też nieco zniwelować stratę netto - z 2,2 do 2 mln zł.
- Poprawa wyników osiągnięta w pierwszym półroczu br. jest efektem konsekwentnego wdrażania strategii w obu segmentach działalności Grupy (czyli modowym – marki Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowym – Textilmaret –przyp. red.) – komentuje Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.
Jaka to strategia? Przede wszystkim lepsze dopasowanie kolekcji oferowanych klientom i prowadzenie akcji marketingowej. W dużej mierze na poprawę sytuacji wpłynęło też oczyszczenie sieci z nierentownych sklepów i otwarcia nowych punktów. Jeszcze kwartał temu pod szyldami Redanu działały 632 sklepy – dziś jest ich o 20 więcej. W segmencie dyskontowym otwarto trzy Textilmarkety, obecnie jest ich 294. Segment modowy zyskał w Polsce 2 sklepy franczyzowe i 14 kornerów (stoisk umieszczanych w sklepach multibrandowych). Otwarto też jeden sklep franczyzowy w Rosji i cztery na Ukrainie.
Na tym ostatnim rynku Redan ma jednak sporo kłopotów i stara się przekazywać własne sklepy franczyzobiorcom. Mocne spadki kursu hrywny wywołane kryzysem politycznym odcisnęły swoje piętno na rozliczeniach walutowych prowadzonych przez Redan. Jeśli bowiem wziąć pod uwagę ciężar tych rozliczeń, to wynik całkowity wykazuje stratę nie w wysokości 2,2 mln zł, lecz ponad 6 mln zł.
A jednak w dniu publikacji półrocznych wyników kurs akcji wzrósł o kilkanaście procent. Głównym powodem była informacja, że Redan sprzeda 25 proc. udziałów w spółce zależnej Adesso (zarządzającej siecią Textilmarket) funduszowi 21 Concordia. Spółka dostanie za udziały 35 mln zł, a kwota ma zostać wykorzystana m.in. do spłaty zadłużenia wynikającego ze wspomnianych różnic kursowych.
Jeszcze w tym roku sieci Troll, Drywash i Textilmarket powiększą się o 40 sklepów. W przyszłym ma przybyć 20-30 sklepów.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

