Carrefour po nowemu
Centrala modernizuje swoje sklepy. Co z supermarketami zarządzanymi przez franczyzobiorców?
Carrefour Polska od kilku miesięcy modernizuje swoje sklepy na terenie całego kraju. Zmiany przechodzą zarówno supermarkety, hipermarkety jak i centra handlowe zarządzane przez sieć. W nowej odsłonie działają już stołeczne markety: w centrum handlowym Warszawa Wileńska, w Złotych Tarasach i Sadyba Best Mall, a także sklep w Galerii Krakowskiej i w Parku Handlowym Zakopianka. Na tym nie koniec – w najbliższych miesiącach remodelling rearanżację przejdą też placówki w Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu, Bełchatowie i innych miastach. Firme planuje także budowę nowego centrum handlowego w Sochaczewie – Sonata Park z hipermarketem Carrefour i kilkunastoma punktami handlowo-usługowymi, które zostanie otwarta w listopadzie.
- Remodelling jest przeprowadzany w sklepach Carrefour na skalę międzynarodową. Zmian jest wiele – powiększamy przestrzeń centrów handlowych i wzbogacamy je o nowe strefy rekreacyjno-usługowe, rozbudowujemy parkingi, modyfikujemy koncepcję estetyki wnętrz, modernizujemy elewację, instalujemy elementy małej architektury - wylicza Ronan Martin, dyrektor ekspansji i galerii handlowych Carrefour Polska.
Przykladem takich przemian może być gdańskie Centrum Handlowe Morena, gdzie już za kilka tygodni pojawią się nowe strefy wypoczynkowe i kino Cinema 3D, a także wspomniana wcześniej Sonata, której ofertę wzbogaci m.in. Empik i Smyk. Modernizacją objęto również supermarkety osiedlowe. Elewacje zdobią teraz napisy zachęcające do zakupów, a wnętrza dyskretnie próbują upodobnić się do delikatesów – są więc regionalne piwa wyeksponowane w drewnianych skrzynkach, wyspy owocowo-warzywne i kąciki ze zdrową żywnością.
- Zmian dokonujemy na podstawie analiz rynku i opinii konsumentów. Razem z modernizacją sklepów poszerzamy też ofertę handlową, zarówno asortymentu spożywczego, jak i przemysłowego. W wybranych sklepach pojawiły się specjalnie oznakowane strefy Świat Zdrowia, w których znajdują się produkty bezglutenowe, dietetyczne i bezcukrowe. Jednocześnie Carrefour uruchamia w sklepach wędzarnie. Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie systemu jednej kolejki, który dobrze sprawdził się w większości naszych lokalizacji – mówi Ronan Martin.
Chociaż modernizację przechodzą nawet niewielkie supermarkety osiedlowe, to sieć postanowiła nie obejmować remodellingiem sklepów franczyzowych. Licencjobiorcy Carrefour mają też ograniczoną możliwość przeprowadzania zmian według własnej koncepcji.
- Modernizujemy tylko sklepy własne, zgodnie z zasadą, że za wygląd sklepu od momentu otwarcia odpowiedzialny jest sam franczyzobiorca. Meble i wyposażenie sklepu, np. lady chłodnicze, są ujednolicone dla danego formatu sklepów i w tym zakresie nie ma możliwości ich dowolnej rearanżacji. Franczyzobiorcy mają oczywiście możliwość przeprowadzenia remontu, jeśli wymaga tego stan techniczny lokalu, ale skala, zakres i koszty takiej inwestycji są już ustalane indywidualnie – wyjaśnia rzecznik prasowy Carrefour Polska
Pojawia się pytanie, czy modernizacja nie odbije się niekorzystnie na punktach franczyzowych, które w porównaniu z odnowionymi marketami będą prezentować się dość skromnie. Obawiać mogą się szczególnie biorcy w dużych miastach, gdzie konkurencja sklepów spożywczych jest duża, a wybredny konsument nie zawaha się przejść kilka ulic dalej, aby zrobić zakupy w lepszej atmosferze i wybierać z większej oferty.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


