Wybierz biznes dla siebie
Odwiedzający Targi Franczyzy w Pałacu Kultury i Nauki przez trzy dni wybierali pomysły na własną firmę. Następna szansa 15-17 października 2015.
Krzysztof Rudnicki na Targi Franczyzy przyjechał z Poznania. Rozważa otwarcie sklepu odzieżowego w jednym z poznańskich centrów handlowych. – Rozmawiałem już z przedstawicielami sieci z ubraniami dziecięcymi Tup Tup oraz Pawo z modą męską. Na co dzień zajmuje się projektami związanymi z tworzeniem programów lojalnościowych. Dzięki swojej pracy doceniłem jak wysoki potencjał sprzedażowy mają centra handlowe. Biorę pod uwagę otwarcie sklepu w galerii Łacina lub Dębiec w Poznaniu – mówi Krzysztof Rudnicki.
Marek Ziółkowski, dyrektor zarządzający firmy Pawo, jako jedną z większych zalet sieci podaje elastyczne zasady współpracy. – Indywidualnie negocjujemy czas trwania umowy. Współpracujemy z bankiem, który może kredytować część inwestycji naszego partnera. Towar w sklepie franczyzobiorcy zostaje mu powierzony przez centralę, a wynagrodzenie wypłacane jest prowizyjnie w zależności od wyników sprzedaży. Na Targach rozmawialiśmy już przedsiębiorcami z Wielkopolski, Śląska i Mazowsza – dodaje dyrektor zarządzający Pawo.
Wiele firm, które niedawno podjęły decyzję o rozwoju we franczyzie, wybierają Targi jako miejsce debiutu ich konceptu. Tak było w przypadku właściciela Duki i House&More.
- Pierwsza marka zajmuje się sprzedażą wysokiej klasy sprzętu kuchennego, druga – luksusowych mebli ogrodowych i do salonu. Franczyzobiorcy mogą wziąć towar w depozyt, a przy zapłacie za niego, otrzymują rabat. Nasze sklepy powstają w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców na powierzchni 100-400 m2. W nowo otwartej Galerii Warmińskiej ruszył salon, który łączy oba koncepty – mówi Maciej Tolewski, account manager House&More.
W Targach Franczyzy udział wzięło blisko 150 marek franczyzowych. Kolejna edycja Targów odbędzie się 15-17 października 2015 roku. Więcej informacji na stronie Targów Franczyzy.
Niektórzy odwiedzający planują uruchomić biznes na licencji w ramach spółki. Piotr Duracz wspólnie z siostrą szukają franczyzodawcy z branży gastronomicznej, mimo że doświadczenie zdobył pracując w biurze podróży.
– Szybki rozwój sieci pizzerii Biesiadowo wzbudził nasze zainteresowanie. Chcemy otworzyć w Warszawie restaurację przystępną cenowo, którą będą mogli odwiedzać goście o różnej zasobności portfela – wyjaśnia Duracz.
Targi Franczyzy odwiedziło kilka tysięcy kandydatów na franczyzobiorów.
Na stoisku Grupy Muszkieterów pojawiali się rozmówcy zainteresowani zarówno konceptem Intermarche jak i Bricomarche, chociaż w poprzednich latach dominowały pytania dot. franczyzy spożywczej. Okazuje się, że sklepy z asortymentem dla domu i ogrodu dogoniły popularnością Intermarche.
- Goście mogą porozmawiać z naszymi franczyzobiorcami, którzy opowiadają jak wyglądały ich początki w roli właścicieli Intermarche i Bricomarche. Zależy nam, aby odwiedzający zabierali na Targi swoich życiowych partnerów. Prowadzenie supermarketu najlepiej sprawdza się jako biznes rodzinny, ponieważ czasem wymaga poświęceń, np. w przypadku zmiany miejsca zamieszkania. Preferujemy pary, które uzupełniają się. Kontakt z uczestnikami Targów w tym i poprzednich latach pokazuje, że odwiedzający mają coraz konkretniejsze pytania, wiedzą czego mogą wymagać od franczyzodawców oraz jakie są wobec nich oczekiwania – mówi Katarzyna Pilecka z Grupy Muszkieterów.
Również dwa pomysły na biznes, które uzupełniają się, dostępne były na stoisku Ecomyjni i DetailKing. Pierwszy z nich to sieć myjni samochodowych, drugi – autokosmetyka. – Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc w uzyskaniu dotacji w kwocie 20-40 tys. zł. Mamy przygotowane dokumenty, które w 80 proc. przypadków skutecznie pomagają pozyskać dofinansowanie różnych instytucji – zapewnia Marek Karafioł, franczyzodawca. (dw)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Willisch
Lodziarnie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

New York Pizza Department
Pizzerie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...