Grupa zakupowa czy franczyza?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Grupa Zakupowa Kupiec powstała na początku ubiegłego roku z inicjatywy przedsiębiorców związanych z marką eLDe. Do połowy 2013 roku jej twórcom udało się podpisać 140 umów z dostawcami i nawiązać współpracę z 80 sklepami. Dziś jest ich już 117, czyli niemal o połowę więcej.
- W zakresie umów z producentami i dostawcami również poczyniliśmy znaczne postępy. Obecnie posiadamy 350 kontraktów ogólnopolskich i regionalnych – mówi Marcin Bańka, prezes Grupy Zakupowej Kupiec.

Jeszcze przed rokiem zarząd Grupy nie wykluczał, że z czasem współpraca między uczestnikami sieci zacieśni się do tego stopnia, że koncept zostanie przekształcony w regularną franczyzę. Takie rozwiązanie nie wejdzie jednak w życie – przynajmniej na razie. 
- W ocenie właścicieli firmy model Grupy Zakupowej jest na chwilę obecną wystarczający i korzystny dla wszystkich stron. Sklepy działające w ramach PGZ Kupiec to dobre placówki posiadające silne brandy lokalne, dobrze identyfikowane przez klientów. Sądzę, że ich zmiana mogłaby przynieść więcej strat niż korzyści. Logo Kupiec jest oczywiście obecne w życiu handlowym naszych sklepów, ale potrzeba jeszcze czasu, aby miało ono wartość umożliwiającą wykorzystanie go w zakresie wizualizacji sklepów – tłumaczy Bańka.

Teraz Kupiec chce skoncentrować się na budowie jednolitego systemu sprzedażowego firmy Insoft. Marcin Bańka twierdzi, że wdrożenie systemu pozwoli wprowadzić w sieci znacznie wyższy poziom organizacji handlu.
- Mam tutaj na myśli optymalizację źródeł zakupowych pod względem doboru dostawców, sprawniejsze i szybsze rozliczenia z producentami (w oparciu o własne dane) oraz szerokie działania analityczne wspierające procesy handlowe w sklepach naszych uczestników. Jednolity system sprzedażowy to również podstawa do dalszego planowania w zakresie np. zbudowania  wspólnej platformy zakupowej – opowiada prezes.  

Grupa Kupiec w skali krajowego rynku handlowego pozostaje małym graczem i nie może zasięgiem równać się z takimi gigantami, jak liczące tysiące sklepów sieci abc czy Odido. Nie oznacza to jednak, że nie ma szans, by na lokalnych rynkach skutecznie z nimi konkurować.
-  Konkurencja jest coraz bardziej wymagająca w każdym segmencie i faktycznie nowym przedsięwzięciom nie jest ławo wystartować – tłumaczy Bańka. - Nasz przykład pokazuje jednak, że dobrze zaplanowana strategia rozwoju, świadomi kupcy posiadający sklepy o poważnym potencjale oraz wyspecjalizowana kadra dają podstawy do uruchomienia nowej firmy z  perspektywami rozwoju również w przyszłości.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €