Sakana niebawem z nowym konceptem

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

O nowym koncepcie Sakany pisaliśmy już w marcu w artykule Sakana szykuje nową franczyzę. Dziś wiadomo, że nie będzie to próba powrotu do koncepcji stworzenia sieci winobarów, o której spółka mówiła jeszcze w 2009 roku. Spekulacje idące w tę stronę pojawiły się po tym, jak Sakana kupiła spółkę STM, specjalizującą się w produkcji linii i maszyn rozlewniczych, służących do wyrobu, rozlewu i pakowania wszelkiego rodzaju napojów.

- W momencie uruchomienia punktów pilotażowych będziemy podawali szczegóły – informuje Joanna Pacuszka ze spółki Sakana.
W tej chwili w sieci Sakana działają cztery własne bary sushi (dwa w Warszawie, po jednym w Katowicach i i Poznaniu) oraz trzy franczyzowe (Warszawa, Kraków, Wrocław). W ostatnim czasie stan posiadania franczyzodawcy pozostaje jednak bez zmian. Jak informują przedstawiciele Sakany, centrala nie ma też konkretnych planów otwarć.

W drugim kwartale 2014 Sakana zanotowała stratę ze sprzedaży na poziomie 15 tys. przy przychodach w wysokości 2,7 mln zł. W raporcie kwartalnym zarząd tłumaczy, że gorsze wyniki (w analogicznym okresie rok temu zysk sięgnął blisko 70 tys. zł) wynikają z remontu generalnego trwającego w warszawskim Teatrze Roma, którego Sakana jest wyłącznym operatorem w zakresie gastronomii. Spółka ma też w na budynku teatru swój lokal, który z powodu remontu musiał zawiesić działalność.  

- Jego wznowienie nastąpi po zakończeniu prac, czyli w lutym 2015 roku – tłumaczy Pacuszka.
Prawdopodobnie również wtedy poprawie ulegną wyniki spółki. Zagadką pozostaje wciąż nowy koncept biznesowy, którego szczegóły pozostają nieznane. Można gdybać, w jaki sposób jego wdrożenie wpłynie na wyniki spółki. Główny trzon działalności Sakana Sushi Barów oferuje kuchnię, na którą boom minął już kilka lat temu. Dziś surową rybę w japońskim stylu można kupić w supermarkecie bądź zrobić samodzielnie w domu. A że tak jest nawet kilka razy taniej, to i złote czasy dla restauracji sushi się skończyły. Nic zatem dziwnego, że spółka chce dywersyfikować działalność.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €