Polisa bez ograniczeń

Regionalnym Centrum Ubezpieczeń współpracuje z multiagencjami oraz na wyłączność.
Regionalne Centrum Ubezpieczeń, marka istniejąca od 2011 r., jest częścią grupy VIVZ Sp. z o. o. która działa na polskim rynku od 2001 roku. Firma powstała na początku lat 90-tych w Bergkamen w Niemczech, a pierwszą placówkę po wschodniej stronie Odry otworzyła w Mysłowicach. Dziś zarządza już 8 punktami własnymi, ma też 60 biur prowadzonych w systemie franczyzowym, a do końca roku planuje większyć tę liczbę do 100. W porozumieniu z RCU działa także 300 placówek partnerskich (ich właściciele współpracują również z innymi firmami).
. Oddziały RCU funkcjonują w całej Polsce, ale najwięcej działa ich na Śląsku, w Wielkopolsce i Małopolsce.
- Sieć agencji rozwija się szybko. Nowe biura pojawiają się w każdym miesiącu, w przyszłym tygodniu otworzymy 4 punkty – w Oświęcimiu, Mikołowie, Ustroniu i Gliwicach. Do końca roku ma powstać jeszcze 40 punktów franczyzowych – mówi Lucjan Brychcy, prezes firmy.
RCU współpracuje z niemal wszystkimi towarzystwami ubezpieczeniowymi w Polsce, m.in. PZU, Hestia, Warta, Generali, czy TUZ. Firma organizuje coroczne konferencje branżowe, na które zaprasza zarówno swoich agentów jak i przedstawicieli towarzystw. Szacowany koszt inwestycji w agencją ubezpieczeniową wynosi 10 tys. zł. Kwota obejmuje materiały marketingowe i reklamowe, identyfikację wizualną i program szkoleń. Franczyzobiorca nie musi uiszczać żadnych opłat licencyjnych, zapłaci natomiast za aranżację i wyposażenie lokalu.
- Chociaż tutaj też nie ma reguły. Zakładamy, że partner ponosi koszty związane z przystosowaniem i umeblowaniem biura, ale w wielu przypadkach ustalamy to indywidualnie i jeśli sytuacja tego wymaga, oferujemy wsparcie finansowe także w tej kwestii – mówi Lucjan Brychcy.
Placówki RCU mogą powstawać nawet w małych miejscowościach – centrala nie stawia tu ograniczeń. Firma pomaga biorcom w znalezieniu dogodnej lokalizacji, ale, jak zastrzega Lucjan Brychcy, nie narzuca żadnych rozwiązań. Agenci RCU dostają też wyłączność na dany region.
Rynek multiagencji ubezpieczeniowych zdominowało trzech graczy: Centrum Ubezpieczeń Komunikacyjnych CUK, Regionalne Centrum Ubezpieczeń RCU i Superpolisa. Pod szyldami wymienionych firm działa prawie tysiąc agencji.
(mt)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej