Biznes na 105

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak pani ocenia obecny rynek gastronomiczny w Polsce?
Bardzo pozytywnie. Kryzys mamy już za sobą, co widać po rosnącej sprzedaży. Ludzie chętniej niż kiedyś spędzają czas poza domem, najczęściej w restauracjach, gdzie zostawiają coraz więcej pieniędzy. Obecnie średnia wartość zamówienia wynosi ok. 30 zł, czyli więcej w porównaniu do okresu sprzed kilku lat o ok. 20 proc. To sprzyja rozwojowi naszej sieci. Obecnie mamy 15 placówek licencyjnych i jedną własną. W ciągu miesiąca otwieramy kolejny lokal franczyzowy, a do końca roku chcemy podpisać pięć umów franczyzowych. Dokładny termin otwarć zależy od remontów i adaptacji lokalu. Średni czas uruchomienia placówki wynosi 2-3 miesiące. W przyszłym roku chcemy uruchomić przynajmniej 10 punktów.

Gdzie powstają pizzerie Stopiątki?
Nasze lokale otwieramy w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców i w dużych aglomeracjach. Bardzo skrupulatnie analizujemy potencjał każdej lokalizacji. Weryfikujemy natężenie konkurencji oraz ruchu ulicznego. Nasze punkty znajdują się na osiedlach mieszkaniowych, w centrach miast, przy głównych arteriach komunikacyjnych, a także w galeriach handlowych. Ostatnio pojawiliśmy się w galerii Brama Mazur w Ełku. Wszystkie placówki dopasowane są do potrzeb lokalnego rynku pod względem oferty oraz obsługi. Z tego powodu otwieramy dwa rodzaje punktów – Stopiątka Express z szybką obsługą, realizujące zamówienia na wynos i tradycyjne pizzerie.

Ile wynosi koszt inwestycji w placówkę sieci Stopiątka?
Od 50 do 100 tys. zł. Wysokość kwoty uzależniony jest od modelu pizzerii. Oczywiście tańsza jest placówka typu Express. Wydatek pokrywa całą inwestycję – zaplecze gastronomiczne wraz z profesjonalnym sprzętem kuchennym, wyposażenie i wystrój sali jadalnej, kompleksowy projekt i branding lokalu oraz podstawowy remont. Zwrot inwestycji trwa średnio ok. roku.

Jakie są kryteria przystąpienia do sieci? Jakie stawiacie wymagania i w czym pomagacie franczyzobiorcom?
Wśród naszych franczyzobiorców najchętniej widzimy osoby zaangażowane w swoją pracę, energiczne i chcące się uczyć. Właściciele franczyzowych Stopiątek to przede wszystkim młode osoby z rodzinami, ludzie z pasją do motoryzacji i tacy, którzy chcą coś zmienić w swoim życiu. Nastawieni jesteśmy na pomoc franczyzobiorcom, zarówno w trakcie inwestycji, jak i prowadzenia biznesu. Na starcie oferujemy leasing lub kredyt na wyposażenie. Mamy także możliwość odroczenia terminu płatności za sprzęt gastronomiczny, który jest główną częścią inwestycji w lokal. Pomagamy również w zakupie sprzętu kuchennego po niższych cenach od standardowych. Osoby, które podpiszą umowę do końca września zwolnione są z opłaty wstępnej, która wynosi 5 tys. zł, natomiast opłata franczyzowa obowiązuje dopiero po 1 miesiącu działania lokalu i wynosi 1 tys. zł. Ponadto oferujemy bezpłatne szkolenia przez cały okres współpracy licencyjnej oraz codzienne wsparcie centrali. Inwestujemy również w infrastrukturę informatyczną, która integruje system IT całej sieci. Ostatnio na ten cel pozyskaliśmy 600 tys. zł. ze środków unijnych. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze IT łatwiej zarządzać stanem magazynowym i zoptymalizować koszty zaopatrzenia placówek franczyzowych.

Czym się wyróżniacie na rynku spośród tylu pizzerii?
Koncept Stopiątki opiera się na zabawie okresem PRL-u i złotym okresem polskiej motoryzacji. W naszych lokalach serwujemy dania nawiązujące w swej nazwie do poprzedniej epoki, m.in. oranżadę, podawaną w kubku w stylistyce PRL-u, czy pizze o nazwie Farelka, czy Fajrant. Prezentujemy też polską muzykę z lat 80, natomiast we wnętrzach króluje czerwona Syrena 105, stąd nazwa naszej sieci.  
rozmawiała (red)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €