Biznes zrehabilitowany

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sklepy medyczne Samo Zdrowie pojawiły się na polskim rynku w 2011 roku. W ich ofercie znajdują się urządzenia ortopedyczne i rehabilitacyjne, a także protezy, sprzęt wspomagający chodzenie i elementy wyposażenia domu ułatwiające funkcjonowanie osobom z ograniczoną sprawnością. Firma pochodzi z północy Polski, gdzie posiada trzy sklepy własne - w Prabutach, Kwidzyniu oraz Grudziądzu. W styczniu tego roku firma zaczęła wdrażać program dla franczyzobiorców i po dwóch udanych otwarciach w Lidzbarku i Mońkach planuje dalszy rozwój sieci.

- Nasze punkty można spotkać głównie w niewielkich miastach (Prabuty, Lidzbark, Mońki liczą ok. 10 tys. mieszkańców - przyp. red.) i jest to celowa strategia, która ma wiele plusów – twierdzi Edyta Braszkowska, prezes firmy. - W dużych ośrodkach miejskich rynek sprzętu medycznego jest najczęściej nasycony, konkurencja duża, a biznesowy start trudniejszy. Mniejsze miejscowości też mają zapotrzebowanie na takie produkty, a koszty inwestycji są dużo niższe.

Przyszły franczyzobiorca Samego Zdrowia musi przeznaczyć na inwestycję ok. 50 tys. zł, czyli mniej niż w konkurencyjnym Mobilexie i Sklepach Medycznych Zdrowie. Kwota ta obejmuje pakiet szkoleń, m.in. z obsługi programu IT i przygotowywania dla NFZ dokumentacji dotyczącej refundacji wybranych produktów. Franczyzodawca pomaga także w pierwszym zatowarowaniu punktu sprzedaży. Miesięczna opłata licencyjna wynosi 500 zł a marketingowa 200 zł. 

- Staramy się niczego nie narzucać – franczyzowy sklep może powstać zarówno w mieście liczącym 50 tys. mieszkańców mieście, jak i w kilkutysięcznej miejscowości, na powierzchni 20 m2 lub w trzy razy większym lokalu. Małe miasto i niewielka powierzchnia naturalnie obniżą wydatki. Poza tym franczyzobiorcy nie są zobligowani do kupowania narzuconego asortymentu. Dostają od nas listę sugerowanych dostawców, mogą też nawiązać współpracę z innymi firmami, jeśli ich oferta jest korzystna, a produkty dobrej jakości – mówi prezes.

Ostatnie zmiany w ustawie refundacyjnej nie miały większego wpływu na działalność sklepów. - Jedyną modyfikacją było tak naprawdę wprowadzenie nowych wzorów zleceń na zaopatrzenie w sprzęt medyczny. Wzory są bardziej czytelne i ułatwiają pracę naszemu personelowi - dodaje Edyta Braszkowska. 
(mt)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €