Pieniądze w rajstopach

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Gatta, specjalizująca się w sprzedaży rajstop, pończoch, bielizny i odzieży damskiej, liczy obecnie 116 salonów w całej Polsce. W tej chwili tylko 9 z nich prowadzą franczyzobiorcy, ale już niebawem ma się to zmienić. Jeszcze w tym roku sieć powiększy się o 2-3 sklepy na licencji. Na poszukiwanie partnerów firma Ferax, operator sieci, wybiera się na Targi Franczyza 2014 organizowane w Pałacu Kultury i Nauki w dniach 16-18 października.

 - Ostatnie otwarcia sklepów Gatta miały miejsce m.in. w Złotych Tarasach i Sadybie Best Mall w Warszawie, a także w Ełku i Olsztynie.  Wszystkie te punkty są naszymi własnymi salonami, a w tym roku planujemy otwarcia jeszcze 7 swoich sklepów – mówi Łukasz Tyrakowski, menedżer ds. franczyzy w sieci. - Naszym celem jest zwiększenie udziału lokali franczyzowych w całej sieci. Chcemy też pracować nad ofertą, by stawała się coraz bardziej dostępna i atrakcyjna dla naszych partnerów.

Operator Gatty na bieżąco monitoruje wyniki swoich salonów. Zdarza się, że punkty przynoszące niezadowalające wyniki są zamykane. Taki los spotkał w tym roku dwa lokale. - W takich przypadkach wolimy zaangażować pieniądze w nowe, bardziej perspektywiczne projekty – mówi Tyrakowski.

Gatta rozwija się też za granicą. Spółka zależna Gatta Slovakia odpowiada za rozwój u naszych południowych sąsiadów.
- Ostatnio otworzyliśmy nasz salon w największym centrum outletowym na Słowacji - Vodierady oraz uruchomiliśmy salon w najbardziej prestiżowym centrum handlowym w Bratysławie - Aupark Bratislava. Pracujemy również nad projektami franczyzowymi w Czechach, krajach zachodnich oraz na Bliskim Wschodzie – wylicza Tyrakowski.  

Kwota inwestycji w sklep Gatta obejmuje kilka elementów. Chodzi przede wszystkim o koszty zaprojektowania i wykonania salonu, które sięgają ok. 2,2 tys. zł na m2 w przypadku lokalu budowanego od podstaw. Do otwarcia sklepu w miejscu przystosowanym do tego wystarczy kwota o 1 tys. zł niższa. Sczegóły dotyczące lokalizacji i przystosowania lokalu można znaleźć w artykule Gatta woli galerie na portalu Lokalnabiznes.pl.
- Wszystko zależy od zakresu prac – tłumaczy Tyrakowski. – W biznesplanie trzeba też uwzględnić koszty zaprojektowania i wykonania specjalistycznych mebli u naszych kooperantów. Na ten cel trzeba przeznaczyć ok. 1,2 tys. zł na m2, choć istnieje możliwość wybrania tańszych wariantów. Należy też uwzględnić zabezpieczenie majątkiem towaru oraz systemu informatycznego na kwotę 50-70 tys. zł. Można to zrobić na przykład przy pomocy gwarancji bankowej.

Współpraca w sieci Gatta opiera się na modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie jest właścicielem towaru, który sprzedaje w swoim sklepie. Jego wynagrodzenie stanowi prowizja od osiągniętego obrotu. Jej wysokość jest ustalana indywidualnie.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €