Pieniądze w rajstopach
Franczyzowych sklepów Gatta jest dużo mniej niż własnych. Wkrótce ma się to zmienić.
Gatta, specjalizująca się w sprzedaży rajstop, pończoch, bielizny i odzieży damskiej, liczy obecnie 116 salonów w całej Polsce. W tej chwili tylko 9 z nich prowadzą franczyzobiorcy, ale już niebawem ma się to zmienić. Jeszcze w tym roku sieć powiększy się o 2-3 sklepy na licencji. Na poszukiwanie partnerów firma Ferax, operator sieci, wybiera się na Targi Franczyza 2014 organizowane w Pałacu Kultury i Nauki w dniach 16-18 października.
- Ostatnie otwarcia sklepów Gatta miały miejsce m.in. w Złotych Tarasach i Sadybie Best Mall w Warszawie, a także w Ełku i Olsztynie. Wszystkie te punkty są naszymi własnymi salonami, a w tym roku planujemy otwarcia jeszcze 7 swoich sklepów – mówi Łukasz Tyrakowski, menedżer ds. franczyzy w sieci. - Naszym celem jest zwiększenie udziału lokali franczyzowych w całej sieci. Chcemy też pracować nad ofertą, by stawała się coraz bardziej dostępna i atrakcyjna dla naszych partnerów.
Operator Gatty na bieżąco monitoruje wyniki swoich salonów. Zdarza się, że punkty przynoszące niezadowalające wyniki są zamykane. Taki los spotkał w tym roku dwa lokale. - W takich przypadkach wolimy zaangażować pieniądze w nowe, bardziej perspektywiczne projekty – mówi Tyrakowski.
Gatta rozwija się też za granicą. Spółka zależna Gatta Slovakia odpowiada za rozwój u naszych południowych sąsiadów.
- Ostatnio otworzyliśmy nasz salon w największym centrum outletowym na Słowacji - Vodierady oraz uruchomiliśmy salon w najbardziej prestiżowym centrum handlowym w Bratysławie - Aupark Bratislava. Pracujemy również nad projektami franczyzowymi w Czechach, krajach zachodnich oraz na Bliskim Wschodzie – wylicza Tyrakowski.
Kwota inwestycji w sklep Gatta obejmuje kilka elementów. Chodzi przede wszystkim o koszty zaprojektowania i wykonania salonu, które sięgają ok. 2,2 tys. zł na m2 w przypadku lokalu budowanego od podstaw. Do otwarcia sklepu w miejscu przystosowanym do tego wystarczy kwota o 1 tys. zł niższa. Sczegóły dotyczące lokalizacji i przystosowania lokalu można znaleźć w artykule Gatta woli galerie na portalu Lokalnabiznes.pl.
- Wszystko zależy od zakresu prac – tłumaczy Tyrakowski. – W biznesplanie trzeba też uwzględnić koszty zaprojektowania i wykonania specjalistycznych mebli u naszych kooperantów. Na ten cel trzeba przeznaczyć ok. 1,2 tys. zł na m2, choć istnieje możliwość wybrania tańszych wariantów. Należy też uwzględnić zabezpieczenie majątkiem towaru oraz systemu informatycznego na kwotę 50-70 tys. zł. Można to zrobić na przykład przy pomocy gwarancji bankowej.
Współpraca w sieci Gatta opiera się na modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie jest właścicielem towaru, który sprzedaje w swoim sklepie. Jego wynagrodzenie stanowi prowizja od osiągniętego obrotu. Jej wysokość jest ustalana indywidualnie.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


